Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2011 17:29 - Тенджерето беглец
Автор: sande Категория: Изкуство   
Прочетен: 15474 Коментари: 33 Гласове:
29

Последна промяна: 13.12.2011 05:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

ТЕНДЖЕРЕТО БЕГЛЕЦ

                

                                       На Д.

 

   

    На съседа Генчо му избяга тенджерето с обяда. Наистина. Той ми го каза. Като ме видя на двора, дойде до оградата, явно притеснен, и вика:

    - Санде, изчезвало ли ти е нещо в последно време?

    - Да, бе. Точно мислех да ти се оплача: изчезна ми едно черничево буренце, 30-литрово, бях го оставил тука, под ореха да се закисва. Наканил се бях да прелея в него гроздовата ракия от новата реколта, а  ето виж - буренцето отлетя в неизвестна посока ...  А бе, все едно крилца му поникнаха. А, в същия ден и теслата ми изчезна, и тя излетя нанякъде.

    - Брех, майка му стара! – плесна с ръце Генчо – Какво става тука? ... Да не е някой от строителите на съседната къща? ... Там има едни циганета – хамалета, да не са те ?!

    - Не ми се вярва. – казвам – Защо му е на циганина празно буре, да беше пълно – да. А то празно буре... А за теслата пък въобще не мисля, че циганин може да бъде съблазнен от тесла, както и от мотика, кирка, лопата... Нали се работи с тях ...Циганинът бяга  като дявол от тамян от подобни “пособия”.

    - А пък на мен днес ми изчезна малкото емайлирано тендежере, с което си  подгряваме храната. Вчера  Стефания  сготви за обяд зрял боб с македонска наденица, с мерудии, както му е реда... Обядвахме и си оставихме и за днес, само да го притоплиме, да го подгрееме. Знаеш, да не къкри постоянно тенджерето... Но не му било писано, замина обяда  в неизвестна посока, заедно с тенджерето ...

    - Виж ти какво произшествие ... Вие потърсихте ли добре тенджерето, да не сте  го бутнали някъде в някой долап? – питам аз  озадачения Генчо.

    - Как? Обърнахме къщата, гледахме във фурната, в хладилника, в шкафовете ... Даже в банята претърсихме, няма го и няма го ... –  гледа ме безпомощно съседа. – И по двора даже търсихме да не го е отмъкнало кучето...Знаеш ли какво ме безпокои най-много: кой може така да ти влезе в къщата? ... Днес – тенджерето с обяда, а утре ще изчезне печката, хладилника ... Абе, ще ни оставят на гола поляна! ... Ей, озверя този народ!

    - Ай, да му се не види! – чудя се и аз. –  Каква е тази наглост, по цял ден  сте си у дома, куче имате ... Чудна работа не, ами много чудна!..

    Гадаем и двамата, опитваме се да разгадаем загадката. “Да не е шега на приятели?” ... “Не, не е, нямам такива шегобийци”... – казва Генчо.

    Казвам, че дяволът понякога е скрит в малките  работи: нещо изглежда абсолютно абсурдно и невероятно, пък накрая се оказва проста работа, случайност.

    И за да разведря поне малко моят приятел Генчо, разказвам му случката с друг един мой приятел – Сашо Велков, рейнджър в Камбоджа. Тръгва моят адаш със свой колега от Мисията на  далечно патрулно пътешествие някъде из джунглите на тази далечна страна. Изминават повече от двеста километра и спират  за малко на една полянка да се разтъпчат.  И тогава Сашо Велков вижда на тревата  плик и писмо. Писмото е до него и е от ... жена му Искра.

    Сашо гледа вцепенен писмото. Да, от жена му е. Нейният почерк, а и съдържанието е за него: “Здравей, скъпи Саше! Как си, миличък, броиш ли дните до завръщането в България? Ние всички сме добре и те очакваме. Децата ходят на училище, майка също е добре.” И т.н.

    Чудното и невероятното е,че Сашо Велков никога не е идвал преди  това тук.

    Почва да се  щипе.”Истина ли е това? Халюцинация ли е това? Полудявам ли?” -  пита се с невярващи очи.

    Какво се оказва накрая?

    Предишният ден негов колега и съсед по легло е минал от тук. Рано сутринта в бързината е грабнал от шкафчето на Сашо вестниците, а с тях и писмото от жена му. Тук, на тази  полянка са спряли за тоалетна. И така писмото е изхвърчало там, където най-малко може да го очакваш.

    - Да а а а, ясна е станала загадката в Камбоджа, а ние сме у дома си и не можем да раберем къде избяга тенджерето с обяда,  черничовото буре за ракия и теслата! – заключава Генчо дълбокомислено.

    В този момент ми се обади по телефона  моя позната. Сподели панкьосана, че в  “Кауфланд” я обрали. От чантата  неизвестни крадци измъкнали  600 лева и документите – лична карта, шофьорска книжка, карта за банкомат / а нищо чудно вътре в някое тефтерче да е и номера на пинкода/ и други лични вещи, които могат да се намерят  в една женска чанта. Отговорих и: “Да сме живи и здрави, пък другото се оправя.”

    Като казах на Генчо за произшествието, той възкликна с горчиви ирония  в гласа:

    - А а а  а, ето виждаш ли, имало и по-зле пострадали от нас!

    ***

    Тази история, драги ми читателю, завършва с  хепиенд  за Генчо.

    По едно време се обади жена му Стефания.

    - Генчо о о о, идвай си за обяд. Дойде си тенджерето с боба, намери се.

    Оказа се, че напразно сме нарочили въпросното тендежере за беглец. Пък то си стояло мирно и кротко  от външнта страна, на перваза на кухненския прозорец. Стефания вчера, пресипвайки боба от голямото тенджере в малкото, го оставила  на това място да се охлади. Отгоре му хвърлила  стар пешкир, който създал камуфлажа. Преди да го пъхне в хладилника.И после го забравила.

    Макар, че всичко е ясно  от само себе си,  аз не мога да не ви предупредя: Внимавайте много като ходите за празнични покупки в разните Били, Кауфланди, Хитове и др., защото крадците вече ви очакват – хитри, нагли, нахъсени. Въпросът е кой – кого! Иначе – празно тенджере.




Гласувай:
29



1. minavamottuk - А бурето и теслата ,а...
10.12.2011 17:36
А бурето и теслата ,а...
цитирай
2. sande - Поздрави на minavamottuk - А бурето и теслата ,а...
10.12.2011 17:50
Поздрави на минаващия от тук!

Бурето и теслата? Тесла. Теслица.
цитирай
3. ivankalilova - Благодаря, Саше за чудесния разказ ...
10.12.2011 17:59
Благодаря, Саше за чудесния разказ !
У дома се случи следното :купих си яйца ......и избягаха, но след време ги открих.....
вместо да влязат в хладилника....влезли в пералнята...
Случват се и такива неща приятелю!
Хубава вечер, светла и усмихната!:)))
цитирай
4. stela50 - Поздрави за хубавия разказ, Санде. ...
10.12.2011 18:24
Поздрави за хубавия разказ , Санде ...
Какво ли не се случва и къде ли не откриваме понякога
" избягалите " ни неща ... Спомни ми подобен случай .
Много свежо ,забавно и интересно .
Хубава вечер !
цитирай
5. sande - Добър вечер, Ваня!
10.12.2011 18:41
ivankalilova написа:
Благодаря, Саше за чудесния разказ !
У дома се случи следното :купих си яйца ......и избягаха, но след време ги открих.....
вместо да влязат в хладилника....влезли в пералнята...
Случват се и такива неща приятелю!
Хубава вечер, светла и усмихната!:)))


***
Има изненади и чудеса приятни, но има и не особено приятни, даже гафове.
Понеже сега е сезонът, когато по селата колят прасетата, случва се тук-там гуцката да избяга, да офейка. А пък наскоро един касапин бе забил ножа вместо в гърлото на прасето, в коляното си. За малко сам да се заколи.
цитирай
6. sande - Благодаря ти, Таня, че погледна насам, към тази семпла история.
10.12.2011 18:44
stela50 написа:
Поздрави за хубавия разказ , Санде ...
Какво ли не се случва и къде ли не откриваме понякога
" избягалите " ни неща ... Спомни ми подобен случай .
Много свежо ,забавно и интересно .
Хубава вечер !


***
Хубава вечер и приятен неделен ден!
цитирай
7. tota - Случки, които усмихват. Всеки един ...
10.12.2011 20:23
Случки, които усмихват. Всеки един от нас е изпадал в такава ситуация, когато мисли, че нещо е откраднато или изгубено. Причината не е само в разсеяността ни, може да е и от небрежност, бързина, недоглеждане ....забравяне...преумора. Човек не може винаги да е концентриран в мислите и действията, но пък често си казваме от къде ли гледа сега „тенджерето” и ни се усмихва, а ние се вайкаме тук …
Забавно ми беше. А, ти Санде продължавай да разказваш!!
цитирай
8. yotovava - :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
10.12.2011 20:29
цитирай
9. sande - Поздрави, Тота, ами какво да се направи, бурета изчезват посред бял ден, тенджерета с готовия обяд ...
10.12.2011 20:44
tota написа:
Случки, които усмихват. Всеки един от нас е изпадал в такава ситуация, когато мисли, че нещо е откраднато или изгубено. Причината не е само в разсеяността ни, може да е и от небрежност, бързина, недоглеждане ....забравяне...преумора. Човек не може винаги да е концентриран в мислите и действията, но пък често си казваме от къде ли гледа сега „тенджерето” и ни се усмихва, а ние се вайкаме тук …
Забавно ми беше. А, ти Санде продължавай да разказваш!!


***

А дребните апаши обикалят около нас, нвъртат се във и около супермаркетите, гледат да направиш една погрешна стъпка, едно разсейване за минутка, и си пребаран. И какво следва?... Празно тенджере.
И усмивки, разбира се. Но е важното кой се смее последен. Нали?

Благодаря за вниманието.
цитирай
10. sande - Поздрави, Валя!
10.12.2011 20:48
yotovava написа:


***

И усмивки.
цитирай
11. yotovava - Ами умееш да ме усмихнеш,
10.12.2011 22:59
сладкодумнико, то по-добър коментар от това :))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
12. анонимен - Хубаво разказче-почерпено от изворчето на живота-
10.12.2011 23:14
тенджерето-беглец си поиграло на скришка-мишка-
и тайничко се е подхилвало каква суетня е създало-
и на мен ми се е случвало да търся някое скрило се
"тенджере",а то да е пред очите ми-добра суматоха е създало-
поне се посмях от сърце:)))
цитирай
13. zelas - Браво Санде, този разказ много ми ...
11.12.2011 01:09
Браво Санде, този разказ много ми хареса. Ей такива малки случки са по-важни от всичките щуротии дето ни пълнят главите по медиите (мамка им).
цитирай
14. sande - Важното, Валя, е да не плачеме ...
11.12.2011 02:29
yotovava написа:
сладкодумнико, то по-добър коментар от това :))))))))))))))))))))))))))))))


***
Може и сълзи, но от смях.

Хубав ден!
цитирай
15. sande - Здравей, Елице!
11.12.2011 02:33
hloris написа:
тенджерето-беглец си поиграло на скришка-мишка-
и тайничко се е подхилвало каква суетня е създало-
и на мен ми се е случвало да търся някое скрило се
"тенджере",а то да е пред очите ми-добра суматоха е създало-
поне се посмях от сърце:)))


***
Така е. Едва ли има човек, на който да не са се случвали подобни неща. Класическият номер е с очилата -когато ги търсиш навсякъде, а те ти на носа.
цитирай
16. sande - Поздрави, приятелю Пламене!
11.12.2011 02:36
zelas написа:
Браво Санде, този разказ много ми хареса. Ей такива малки случки са по-важни от всичките щуротии дето ни пълнят главите по медиите (мамка им).


***
Радвам се, че си харесал веселото разказче за тенджерето - беглец.
цитирай
17. vladun - Поздрав за хубавия разказ, Санде, ...
11.12.2011 09:29
Поздрав за хубавия разказ, Санде, отново с поука и много забавен за четене!
цитирай
18. syrmaepon - весела история ))))
11.12.2011 09:55
по едно време ме напуши смях,дано не се обидиш,но чак дочух реплика " ние във Камбоджа...",много уважавам тоз актьор....някак все напира у нас чувството за обща собственост )))))
цитирай
19. sande - Здравей, Владо!
11.12.2011 10:48
vladun написа:
Поздрав за хубавия разказ, Санде, отново с поука и много забавен за четене!


***
Приятно ми е, че си харесал веселия разказ.

Поздрави на Перник и на коравите перничани!

Наскоро прочетох, че пернишките крадци били толкова корави, че като обират къща, крадат и доберманите-пазачи.
цитирай
20. sande - Поздрави, Сирме!
11.12.2011 10:51
syrmaepon написа:
по едно време ме напуши смях,дано не се обидиш,но чак дочух реплика " ние във Камбоджа...",много уважавам тоз актьор....някак все напира у нас чувството за обща собственост )))))


***
Радвам се на посещението и на смеха ти. Да не те напуска никога доброто настроение.
цитирай
21. katan - Здравей, Санде!
11.12.2011 12:17
Четях и се наслаждавах на разказа ти - много ми напомни стила на любимия ми Йордан Радичков. Напомни ми и историята му за БОМБЕТО, усмихна ме.
При теб, както и при него има толкова много нюанси в само една дума, в зависимост от това как е казана и къде е ударението.
Хареса ми и това, че героите ти са по Радичковски изтипосани:))).
Съжалявам за твоята позната. Дано има способността да се възхити на чудото, а то да й се случи - от сърце й го пожелавам.
А иначе, както казва Й.Радичков, парите нямат стойност. Парте ги ценят хората, заради глупостта си да бъдат горди и независими.
Радвам се на намереното тенджере:))).
За Сашо Велков какво да ти кажа?
Спомням си участници в тази мисия с изранени колене, които не можеха да зарастнат дълго време, заради климата там, но получени на едни места, които ние тук нямаме законно ...
С този разказ ме върна и в едно време от преди 30-ина години, когато и на нас ни изчезнаха едни бутилки с червено съдържание.
Мистерия ти казвам:)))).
Всички буркани и бурканчЕта си стоят мирно и кротко по рафтовете в мазето, в очакване да им дойде времето и да бъдат отворени и излапани, а бутилките - нъц, нЕма ги.
Много бяха - сироп от малини и вишни - всичките с онзи примамлив червен цвят на виното:)))).
Какво ли е било изражението на "намерилите" ги, а:)))?
Поздрави, скъпи ми приятелю!
Хубав ден и много настроение!

П.П. Белким се намери и твоето черничево буренце, а и теслата :)))
Такива ми ти истории, Санде!
цитирай
22. sande - Катя, ама и ти си написала коментара си по Радичковски, с неговия тънък хумор ...
11.12.2011 13:26
Възможно е да има реминисценции от Йордан Радичков. Той ми е любим писател. И да искам, и да не искам, сигурно не мога да се измъкна от опеката му. Той е моя опекунин.

Не искам само да го е срам от моите писания.

Моята позната влезе в разказа без да ме пита. Тя, като благородна душичка и много състрадателна, влезе за да окуражи бедния Генчо, който имаше опасност не само да остане гладен този ден, ами и направо да се поболее за пустото му избягало тенджере с боб.
А тази чувствителна жена ще бъде възнаградена. Или компенсирана.

Няма да съжаляваме за минали работи.

А моето мило буренце аз съм го прежалил. Само да е живо и здраво. Нека радва други хора.

А теслата - да попадне в ръката на майстор.

Поздрави!
цитирай
23. jabalka - Привет!
11.12.2011 15:55
Тенджера - беглец!
Тесла - беглец!
Може и съседа да отиде за хляб и хляба да се върне , а него да го няма и ден днешен... отишъл да проучи по - други пазари!
Хареса ми разказа ! Много!
цитирай
24. 4aiotgluhar4e - Жив да си, Санде! Хем ме разсмя с това ...
11.12.2011 17:44
Жив да си, Санде! Хем ме разсмя с това тенджере, хем ме успокои, че от една скорошна подобна случка направо се бях стресирала.
Преди десетина дни след работа ходих на пазар в един голям магазин. Купих едни пантофи, сирене, мляко и един пакет замразена царевица. Прибрах се, разпределих ги по местата, преоблякох се и преди да започна да приготвям вечерята, рекох да надена новите пантофки. Не ги намерих върху шкафа, където си мислех, че съм ги оставила, и реших, че котаракът ги е завлякъл някъде. Като стигнах до салатата, потърсих царевицата и що да видя - няма я във фризера. Потърсих сиренето, и него го нямаше в хладилника. В това време мъжът ми се прибра и попита що ще тази царевица в шкафа с пантофите и така цялата история лъсна. Хубаво ги бях подредила: царевицата при обувките, сиренето във фризера, а пантофите... в хладилника :))) И трите ги нямаше едновременно! Обаче ми стана кеф, че не съм само аз :)

Поздрави, приятелю! Развесели ме :)
цитирай
25. sande - Здравей, Ябълчице!
11.12.2011 17:48
Радвам се,че си харесала разказчето. При цялата си вродена скромност не мога да не призная, че ми е приятно да чуя подобни ласкави думи. Даже и да са малко преувеличени и да не ги заслужавам чак дотам.

Благодаря ти.

Наистина този разказ може да се пренапише от всеки един от вас. И всеки да сложи вътре собствените си чудеса.

Поздрави!
цитирай
26. sande - Чайче, ти ме връщаш към предишния коментар ... тези истории са универсални ...
11.12.2011 21:09
4aiotgluhar4e написа:
Жив да си, Санде! Хем ме разсмя с това тенджере, хем ме успокои, че от една скорошна подобна случка направо се бях стресирала.
Преди десетина дни след работа ходих на пазар в един голям магазин. Купих едни пантофи, сирене, мляко и един пакет замразена царевица. Прибрах се, разпределих ги по местата, преоблякох се и преди да започна да приготвям вечерята, рекох да надена новите пантофки. Не ги намерих върху шкафа, където си мислех, че съм ги оставила, и реших, че котаракът ги е завлякъл някъде. Като стигнах до салатата, потърсих царевицата и що да видя - няма я във фризера. Потърсих сиренето, и него го нямаше в хладилника. В това време мъжът ми се прибра и попита що ще тази царевица в шкафа с пантофите и така цялата история лъсна. Хубаво ги бях подредила: царевицата при обувките, сиренето във фризера, а пантофите... в хладилника :))) И трите ги нямаше едновременно! Обаче ми стана кеф, че не съм само аз :)

Поздрави, приятелю! Развесели ме :)


***

И даже ежедневни.

Развесели ме с твоите преживелици.

За добро или лошо.Нещата от живота. Животът в "прекрасния и гневен свят", както казва Андрей Платонов.

Магиите на живота.

Важното е да няма човешки жертви. Буретата да си хвърчат. Както и тенджеретата.
цитирай
27. makont - Както казваше мама, нещото, което търсиш сега те гледа от някъде и ти се смее.
14.12.2011 12:46
Лошото е, че с ЕГН-то все повече забравяме къде сме оставили това онова. Изкукуригала работа, а ни карат да работим до 60 и кусур години. То главата ще си забравим някъде. Опитвам се да се засмея, но май е тъжно. А разказа ми хареса, така простичко ще го кажа, че нещо те ми се отдава дейността на литературните критици. И благодаря за съветите, наистина трябва да внимаваме. Хубав и усмихнат ден!
цитирай
28. kalin8 - Хареса ми!
14.12.2011 20:03
Поздравления за разказа и от мен!
Б.
цитирай
29. sande - Благодаря ти , Мая, радвам се, че про
14.12.2011 20:50
makont написа:
Лошото е, че с ЕГН-то все повече забравяме къде сме оставили това онова. Изкукуригала работа, а ни карат да работим до 60 и кусур години. То главата ще си забравим някъде. Опитвам се да се засмея, но май е тъжно. А разказа ми хареса, така простичко ще го кажа, че нещо те ми се отдава дейността на литературните критици. И благодаря за съветите, наистина трябва да внимаваме. Хубав и усмихнат ден!

цитирай
30. sande - Благодаря ти , Мая, радвам се, че прочете тази весело-тъжна историйка от живота ...
14.12.2011 20:59
Ясно е, че ЕГН-то ще ни прави разни номера, но ние няма да се предаваме.
Както казват: Голяма е Русия, а няма накъде да се отстъпва.
цитирай
31. sande - Благодаря ти, Борисе, приятно ми е, че мина от тук ...
14.12.2011 21:01
kalin8 написа:
Поздравления за разказа и от мен!
Б.

***
Пловдив гостува на Пастух!

Пастух поздравява Пловдив!
цитирай
32. razkazvachka - Свежарско!
14.12.2011 22:26
А на мен тая сутрин обувките ми се скриха - рано им беше да тръгват. Като се помотах да ги търся, те си се появиха кротко на мястото. Схванах намека, но не може боса през декември - наложи се да тръгнат...
цитирай
33. sande - Ти ме разби - да ти избягат обувките, ега ти!
15.12.2011 05:23
Това не е като да ти избяга тенджерето с боба.

Права си, тук има подтекст и някакво важно послание.

Но какво ли е?

"Ако не хванеш пътя, ние го хващаме без теб!"

Въпросът е: кой път?!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sande
Категория: Изкуство
Прочетен: 2672225
Постинги: 183
Коментари: 5706
Гласове: 11704
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031