Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2011 17:51 - Македонски репортажи: Третото полувреме - 2
Автор: sande Категория: Изкуство   
Прочетен: 7251 Коментари: 15 Гласове:
11

Последна промяна: 08.11.2011 09:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Балкани "Българите са наследници на кръвожадни фашисти!" 07.11.2011 17:03

Това ли внушава македонският филм "Трето полувреме"

От: Елка Василева                                                                                 image

 

                
Кадър, на който знамето със свастиката и българският национален трибагреник са наредени един до друг в дълга плътна редица. Кадри на публика, която представлява малки блокове от цивилни лица между големи плътни групи български войници. Това е част от филма „Трето полувреме“, заснет в Македония, разказа пред Dnes.bg евродепутатът Станимир Илчев.

Има внушения във филма, че лагерът за изтребление на евреи Треблинка е бил под български контрол и че цялата депортация на седемте или осемте хиляди македонски евреи е по идея на българското правителство и че това е извършено едва ли не с огромен ентусиазъм, за да се покаже, че българите са били по-старателни и по-жестоки от офицерите от вермахта и от есесовците, разказа Илчев.

Евродепутатът е апелирал сценарият на филма да се публикува час по скоро в медиите в Македония, за да се предотвратят скандални моменти, „защото сме убедени, че такива ще има“.

„В този филм не очаквам да видя някакво разумно разяснение на това, че България само е администрирала тези територии, а не е имала суверенитет върху тях.
Естествено, заобиколено е всичко, свързано със спасяването на 50-те хиляди български евреи“, смята Илчев.

Затова в писмо, изпратено от наши евродепутати до еврокомисаря по разширяването Щефан Фюле, изрично се изтъква, че сред българския народ и тогава, и преди това, и след това не е имало нацистка атмосфера и не са се споделяли ценностите на нацизма.

„Иначе не бихме останали в историята като държавата, която, бидейки сателит на Германия, все пак е успяла да спаси всички евреи у нас“, посочи Илчев. „Това би могло да се подчертае във финалните надписи на филма, за да не се създава превратната представа, че наравно с Германия България е унищожавала евреи в колосални мащаби“, каза евродепутатът.

„Попитах: за тези три години прословута българска „окупация“ правите филм, защо не направихте за 23-те години кървава сръбска окупация на вашите земи? Защо не направихте един вълнуващ филм за разстрела на цялото население на село Гарван, Щипско, от сръбската жандармерия? Сърбите всъщност не са разрешавали вашият футболен отбор да се нарича „Македония“, той се е наричал „граждански“, нещо като квартален отбор.

Когато българите идват в Скопие, те възстановяват футбола и дават име на този отбор „Македония“ и този отбор е равнопоставен на другите в „А“ групата на България и затова има мач между него и „Левски“.

Между другото във филма се спекулира с това, че понеже „Левски“ не могли да победят, те били със служебен гол. Драмата започнала с  т.нар. трето полувреме, с едно жестоко отмъщение, защото отборът на Македония имал за треньор евреина Илеш Шпиц. Такъв човек съществува. Едва ли обаче във филма ще се разкаже, че същият човек е спасен, като е свален от влака с депортираните по ходатайство на българския професор Александър Станишев“, обясни Илчев.

„С помощта на изкуството е най-лесно чрез детайли или чрез изкривяване на детайли или подмяна на факти да създадеш глобално отрицателно усещане, което да се прехвърли върху съседите ти днес“, казва Илчев.

„Идеята за македонска идентичност е основоположена върху идеята за антибългаризъм. По-лесно се доказва македонска идентичност чрез подчертаването на разликата с българите – ние сме македонци, защото не сме българи. Това е изключително ирационална, бих казал, това е една дива формула за очертаване на своята идентичност. Все едно ние да казваме, ние сме българи, не сме гърци, ние сме българи, не сме руснаци“, обяснява Илчев.

„Това е придържане към един някогашен фронт на противопоставяне от тяхна страна, който вече става изключително непродуктивен. Проблемът не е толкова между политиците в двете страни. Проблемът е между двата народа. Ако вие внушавате на вашия народ, че съседите ви българи са наследници на кръвожадни фашисти, вие ще създадете проблем между народите. А ЕС не е формален съюз на лидери и правителства, той е обединение на народите, които днес общуват все по-активно и сами снемат предразсъдъците и бариерите помежду си. Те не се нуждаят от детонирате на тези крехки добросъседски отношения чрез подобни филми с чисто пропагандна цел“, каза Илчев.

Най-необичайното е, че от 3 милиона евро бюджет 1 милион, тоест една трета, се дава в тези кризисни времена директно от правителството, за да стане този филм по-скоро, казва евродепутатът.

На проведеното в Скопие на 2-4 ноември съвместно заседание на смесения комитет Европейски парламент–парламент на Македония тримата български евродепутати Станимир Илчев, Димитър Стоянов и Андрей Ковачев са поставили много остро въпроса за това докога в Македония ще се поощрява антибългарската пропаганда, докога ще бъде толкова висок броят на негативните спрямо България публикации и докога ще се продължава с изключително некоректния прочит на историята.

В контекста на отложеното преброяване на населението е бил поставен въпросът за българите в Македония. Във  формулярите за преброяване фигурират изключително голям брой етнически групи, дори бошняци, торбеши, власи, хървати, а българите не са споменати.

В същото време не сме оттегляли принципната си подкрепа за техните усилия да се интегрират, декларира Илчев. Подкрепяме Македония за интензифициране на усилията по двустранни проекти, особено от транспортен характер, подкрепяме я в усилията
ѝ да задържи сегашното относително стабилно състояние на страната си,
но казахме, че не можем да правим компромиси с българската история, заяви още Илчев. 

  The liberation of Macedonia-1941.

http://www.youtube.com/watch?v=GFfarRwg7-8&feature=related

 Истината за Македония – Посрещане на българската войска в Охрид

http://www.youtube.com/watch?v=q_kUB32RftY&feature=related

Съдбата Нам е Отредила -Български Марш / Bulgaria Army -1941 Ohrid

http://www.youtube.com/watch?v=dShkPniXP_w&feature=related


Истината за Македония Скопие площад цар Борис ІІІ,  1942.

http://www.youtube.com/watch?v=ERr5pJFG-P0&feature=related

 Д. Талев за българското Скопие●Dimitar Talev for Skopje

http://www.youtube.com/watch?v=C79bSQvfAAM&feature=related

 

 
















Гласувай:
11



1. sande - Към всички! От кинохрониката се вижда как е посрещната Пета българска армия в Македония! Това е истината!
07.11.2011 18:24
Понеже вече сте прочели Македонските рeпортажи : Те се сражаваха за Македония - Реквием за Пета българска армия, трябва още веднъж да се каже:За какво бе там Пета българска армия?

Пета българска армия не бе победена!.

Тя бе предадена.

От "международното и вътрешното положение",тогава.

От историческите събития, довели до падането на Царство България около 9 септември 1944 година.

За Пета армия и цялата българска гражданска, военна и полицейска администрация тези събития се оказват гибелни.

Всички и всичко е обявено безмилостно от новата власт за фашистко.

И в България, но и в Югославия! А в Р Македония и тогава, и сега, се играе същото юдинско хоро.

Случилото се е десетки пъти по-катастрофално от катастрофалното земетресение в Скопие от 1963 година. Несравнимо.

С всичките му последствия до ден днешен.


цитирай
2. 4aiotgluhar4e - Знаеш ли, Санде, мисля си дали с т...
09.11.2011 00:15
Знаеш ли, Санде, мисля си дали с това, че им обръщаме толкова внимание, не им подхранваме манията за величие. Удивително е как една маса хора с претенции за нация може да се държи толкова неадекватно, пък и да си вярва. Дали не са урочасани :)))
цитирай
3. sande - Здравей, Чайче! Не са урочасани, но са облъчени. От над 60-годишна пропаганда.
09.11.2011 08:03
Те са поначало пропагандна държава. Построена на идеологията на македонизма.

Македонизъм - антибългаризъм. Макар, че има и македонски македонизъм. Затваряне в черупката на македонството. За да оцелеят. Да не станат сърби постепенно.

Все пак доброто е, че ги има, оцеляха. Има македонска държава, която мнозина в България считат за втора българска държава.

Имай предвид, че обикновните хора са настроени със симпатии към България и знаят истините.

Но се налага да се съобразяват с властта.

цитирай
4. pioneer - Повечето народ проявява чист ср...
09.11.2011 12:08
Повечето народ проявява чист сръбски МАНТАЛИТЕТ.
Особено Скопие, където е и центъра на тежестта на Македония днес.
Всичко друго е от второ степеннo значение, македонизъм, антибългаризъм Александър ...
цитирай
5. sande - Това, Коле е връло интересантно! Защо е този сръбски манталитет?
09.11.2011 13:05
Стокхолмски синдром?

Или дългогодишната пропаганда ...

Или така е настроена целата държавна машинерия и всичко.

Ти знаеш, Коле, най-добре. Защото ги познаваш состойбите и лугето от по-близо, отвътре.
цитирай
6. pioneer - безгранична любов е това санде, да ...
09.11.2011 13:42
безгранична любов е това санде, да не се заблуждаваме.
:-(
цитирай
7. sande - Ай, да му се не види, каква е тая любов, бе Коле?
09.11.2011 13:58
Да не е като нашата със СССР:

Дружба от векове и за векове!


Любовта е една голяма тайна.
цитирай
8. get - - Мда, това ми звучи, като "съветски" виц - ма то техните вицове, си бяха досущ диагноза, лекарска ?!
09.11.2011 21:18
sande написа:
Да не е като нашата със СССР:

Дружба от векове и за векове!

Любовта е една голяма тайна.


- Срещат се две приятелки ... едната със синьо под очите(бита от мъжат си) !!
- Втората я успокоява - Радвай се Наташа ! - щом те бие, значи не си му безразлична ... А може и да те обича ?!

pioneer написа:
безгранична любов е това санде, да не се заблуждаваме.

- Никола, брате ... ако е такова вашата любов - то не е любов а диагноза ! - нещо в съзнанието и духът е тотално сбъркано !

от Гет ... с препоръка до Никола ... требе на този народ да му се обясни и помогне - Па и да разбере - Кое що, как е !!?
цитирай
9. sande - Ха ха ха!
09.11.2011 22:52
Много смешно!

Прав си, нема любов, има диагноза!

Коле да каже, този народ безнадежден ли е, или има некаква надежда. Има ли смисъл да си губиме времето с обяснения. Да не забравяме, че техният идол е Александър Македонски, той ги води тях към "светли бъднини".
цитирай
10. pioneer - Стокхолмски синдром при непоср...
10.11.2011 11:15
Стокхолмски синдром при непосредствените жертви, ОК.
Но Стокхолмски синдром и при следващите две генарции?!
Не съм сигурен, че е наследен! :-)

Аз мисля че няма надежда, желание няма преди всичко!!!
цитирай
11. get - - Абре брате Никола - светла главо - Що е казано ! Вяра, Надежда и Любов ... па после иде ...
10.11.2011 13:55
... иде вИстина(та) - кое ще каже и Мъдроста !!
pioneer написа:
Стокхолмски синдром при непосредствените жертви, ОК.
Но Стокхолмски синдром и при следващите две генарции?!
Не съм сигурен, че е наследен! :-)

Аз мисля че няма надежда, желание няма преди всичко!!!

- За да си Апостол, тея три неща вярата, надеждата и любовта требе да прегърнеш ... па после ще дойде Мъдроста - с други думи, прави неща ще сбориш ! - Защо ? - Ако немаш вяра и надежда - не ще имаш върху какво да стъпиш(облегнеш) а и много Любов ще ти требе - Защо болният ум е объркан и сам по себе зъл ! - таков е ума на загубилият се в лажи човек ! ... таков човек псуе, вие ... като от Бес е обвзет !! ... а може и ръка, коя си му дал за помощ, да ухапе !?!
- Още древните ни деди, траките са го казвали ? - Преди да лекуваш телото, първом Душата човешка следва да излекуваш ... болният требе да ни поверва - нема ли Вяра, няма Надежда на лечение ! - а тоз що лекува ... най-вече в Любов требе да е преизпълнен, към брат, сестра или друг що е обвзет от бесовете на лажата !!

- Това ще да ти кажа апостоле велешки ! - трудно е, но не е безнадеждно ! ... а и моя подкрепа имаш !!

от Гет ктист

цитирай
12. pioneer - От един роднина чух словото: &qu...
10.11.2011 14:44
От един роднина чух словото: "Един, двама човеци да научиш не е голяма работа, но два милиона да научиш, е това вече е проблем!"
:-)
цитирай
13. sande - Коле, приятелю, не бъди голем песимист...
10.11.2011 15:28
pioneer написа:
Стокхолмски синдром при непосредствените жертви, ОК.
Но Стокхолмски синдром и при следващите две генарции?!
Не съм сигурен, че е наследен! :-)

Аз мисля че няма надежда, желание няма преди всичко!!!


***

Докато човек е жив, се има надежда.

Затова казват: Надеждата умира последна!
цитирай
14. sande - Никола, инженерино, Никола апостол Велешки, германски македонец
10.11.2011 15:34
pioneer написа:
От един роднина чух словото: "Един, двама човеци да научиш не е голяма работа, но два милиона да научиш, е това вече е проблем!"
:-)


***

И яс това ке ти кажа: Верувай. Човек без вера не може.

Макар да има и други мисленя. Песимистот вели: Току е лошо, та не може да биде повеке.

А оптимистот вели: Може, може.
цитирай
15. get - - Добре, да те питам тогава ! - на що ще учим хората ?
10.11.2011 20:51
pioneer написа:
От един роднина чух словото: "Един, двама човеци да научиш не е голяма работа, но два милиона да научиш, е това вече е проблем!"
:-)

- Що е това, кое пречи на братята от двете страни на браздата-граница да се почувстват отново близки ! - що ни пречи ... опитай се да го формулираш(назовеш) за себе, а и за нас ?
- Защо, ако не назовем правилно диагнозата(причината) на болеста - как ще я лекуваме ?!

- Здраве на теб и фамилия ! ... а на теб Никола брате - Мъдрост да те постигне !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sande
Категория: Изкуство
Прочетен: 2671778
Постинги: 183
Коментари: 5706
Гласове: 11704
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031