Прочетен: 33750 Коментари: 96 Гласове:
Последна промяна: 22.04.2011 08:12
“НЕ САКАМЕ ГО ПАТРИКОТ!”
Благодаря на всички, които прочетоха постинга “Къде е гроба на Македония?”, посветен на едно изречение- поетична метафора- от биографията на Гоце Делчев, написана от неговия приятел, поета Пейо Яворов. Специално благодаря за интересните коментари.
За да продължим темата, предлагам на вашето внимание предговора /със съкращения/ на известния наш историк и литературовед Тончо Жечев към книгата “ Поклоннически слова” от българските учени Иван Дуйчев, Иван Снегаров, Михаил Арнаудов, Петър Мутафчиев, Стефан Цанков и Стоян Романски /1941 г./.
***
“...Тъй или иначе, Македония и съдбата на македонските българи продължават да са живата, кървящата рана на България и българите. Не зная какво ни вещаят новите времена, но едва ли някой все още вижда и може да предложи лек за нея. Всички досегашни лекарства се оказаха по-страшни от болестта, все повече развреждат и задълбочават раната, вместо да я лекуват. Едно е очевидно — тази рана се отвори, тя е връстник на възстановяването на третото българско царство, тя е дело на великите сили и техните кроежи в Берлин през същата година на нашето Освобождение. Само две години преди това, на Цариградската конференция на същите сили, нямаше и помен от „македонски въпрос". Малко по-рано на свободните и демократични екзархийски избори самото население на Югозападна България се беше самоопределило и присъединило към Българската Екзархия. И това не изненадваше никого. И как ще изненадва, когато не други, а самите македонски българи бяха инициатори и двигатели на българското Възраждане. Не други, а скопяни първи изгониха своя патриаршески владика (1833), братя Миладинови умряха в турските зандани за същото дело, Нако Станишев (дядо на проф. Александър Станишев) пръв в Кукуш напипа слабите места на великите сили и поде унията като средство за политически натиск, развит след това в общонационална маневра от Драган Цанков, и т. н., и т. н. Българската цариградска община и нейното ръководство в Цариград, които играеха роля на непризнато българско правителство и народно събрание по времето на църковно-националната борба, се състояха предимно от българи от македонските краища. И практически тревненец и търновчанин дядо Петко Славейков знаеше какво прави, като кръсти първия голям и най-авторитетен български вестник „Македония". Който е чел за акцията на Българския Великден на 3 април 1860 година в църквата „Свети Стефан", много добре знае, че владиката Иларион Макариополски е бил спрян да произнесе в литургията името на Вселенския патриарх на хубавото наречие на македонските българи: „Не сакаме го патрикот!"
Да ме простят нашите добри съседи, но при тях Македония и македонците присъстват изключително като политическа тема, като предмет на политически кроежи или териториални претенции. А погледнете българската култура, в която е душата на нашия народ. Ами че Македония и македонските българи са втъкани в нейните основи, без тях няма изобщо българска култура. Така е у двамата Славейковци, Стоян Михайловски, Вазов, Антон Страшимиров, Кирил Христов, все хора родени и израснали далеч от Македония. А най-големият ни поет след Ботев, чирпанлията Яворов, трагично погина и не друго, а Македония беше на устата му при последния дъх. Аз вече не говоря, че в целия спектър на националния живот и култура откриваме трайно заложени имената на родени македонци или бежанци от тоя край — почнете от Паисий Хилендарски, минете през Неофит Рилски, Теодосий Синаитски, Йордан Джинот, Григор Парличев, за да стигнете до Александър Балабанов Иван Снегаров, Симеон Радев, Андрея Ляпчев, Никола Генадиев, Йордан Бадев, Димитър Талев и т. н.
Но вече стана безпределно ясно, че аргументите нямат никаква сила за формирането на политическите реалности, че силата формира и аргументите.
Какво ни остава? Според мен надеждата е единствено и само в укрепването и развитието на общоевропейския процес и структури. Вече четири-пет столетия човечеството се движи и уповава на националните идеи, те показаха чудеса на творчество във всички области на живота и духа. Но изглежда съвременният свят, с всичките му придобивки от атомната енергия до комуникациите, иска друго, цивилизовано поведение и съзнание, което поставя общочовешките ценности над всичко. Или така, или Босна и Херцеговина! Изглежда, други пътища не останаха. Само при развитието на общоевропейския процес нещата ще дойдат на мястото си. Тогава ще се вдъхновяваме не от териториални придобивки, а от културно и икономическо влияние. Само ако границите помежду ни и Тук, на Балканите, престанат да са проблем, да се осигури безпрепятствено движение на хора, идеи, култури, стоки, както е в цивилизования свят, само тогава всеки ще си получи своето. Или най-малкото — споровете няма да се докарват до варварска вражда и изтребление.
Македонският проблем беше създаден от Европа в последната четвърт на миналия век. Той може да бъде разрешен само в рамките на интегрираща се Европа през двадесет и първия век. Това ви го казвам аз, неведнъж обвиняван като националист ...»
Август. 1992, Розино.
Тончо Жечев
Юни да се гласува масово срещу войнолюби...
ЧЕРВената БАБ-Чица,от Червена вода.Русе
Та така - майката понякога и отдалече може да обича,такива са обстоятелствата
Защото е Майка :}
16.04.2011 09:19
Добро утро Санде!Светъл и спокоен да е денят ти!:-)
16.04.2011 09:48
Та така - майката понякога и отдалече може да обича,такива са обстоятелствата
Защото е Майка :}
Аз обичам да се шегувам с фразата: временно не ни обичат!
Истината, че повечето от македонците в Р Македония не мразят българите, много са тези, които имат приятели в България или роднини, други имат просто уважително отношение към българите и България. Но политиката и главно медиите са тези, които си пеят старата песен. И това ще мине, ще се намерим рано или късно обкщият път.
Поздрав!
От януари играя в "еРепублик" - "един социален експеримент", както се казва в рекламните клипове за играта.
В този еСвят има еБългария и еБЮРМ. Втората съществува, главно, заради кампания на еБългарите, админите да сложат на картата и тази част от България. Повечето отнас са потомци на бежамци, та причината е разбираема - нека и братята там имат еДържава.
Уж тук е РЖ (реален живот), аонова -виртуален, но там много лесно можете да усетите вътрешнте нагласи на хората. Затова е нормалноеГермания да е завладяна от еПолша, например.
Обаче, нас най- много ни интересува еМакедония. А там нещата не са добре.
Президентът им (републиките са от президенски тип) е от Струмица, но е антибългарски настроен. "Призоваваше гражданите си да са "итри",разбирайте - "лицемерни". Естествено са в съюз с еСърбия, но и с ... еТурция. Затова там някои им казват "йеничери".
Аз не се паля толкова. Повечето играчиса деца на средна възраст 13 години. Немогат да сдържат емоциите си, избухват изказват направо каквото мислят( което е ценно като социолгическа гледна точка). А последното е в резултат от семейното възпитание и училищното образование.
Наричат ни "мръсни бугари" и "татари" с всякакви епитети. Така обиждат себе си, но не го съзнават - невежи са.
Мнозина от нас се опитваме да им отворим очите - показваме снимки, линкове към материали, обясняващи, че те са българи. Дори доста от гърците казват :"В БЮРМ живеят албанци и българи!", което ме изненада, признавам си.
Коминърнът е направил голяма рана с македонизацията.
Има и осъзнали се, нотова са такива, които са идвали в България, но не за "куфарна търговия" и не за по ден-два на организиранаекскурзия илиза паспортим за да щъкат свободно из Европата, а не че сечувстват българи.
Раната ще зарастне, но трябва и на Македония едно Ново Възраждане и нов Паисий.
Дано е по-скоро!
Дано!
16.04.2011 09:55
Добро утро Санде!Светъл и спокоен да е денят ти!:-)
Моят приятел от Блога поручик Галицин, с неговото невероятно чувство за хумор, каза по една от предишните теми: "Какво да спорим и да се караме, като всички ще отидем при Гоце Делчев!"
16.04.2011 10:13
Земя македонска
Македония в огин пламна
цела изгоре.
Там на запад от Вардаро
църно е небе. (x2)
Македонио, земьо клета
век е векове,
тежка судба ти отреждат
разни богове. (x2)
Вчера братя те живеят,
днес са врагове
кръв разделя и неможе
да ги собере. (x2)
Македонио, земьо клета
век е векове,
тежка судба ти отреждат
разни богове. (x2)
Македонци и балканци
що ли се делите
тая клета земя люде
що не помирите. (x2)
Македонио, земьо клета
век е векове,
тежка судба ти отреждат
разни богове.
Македонио, мъко моя
век е векове
тежка судба ти отреждат
разни богове
Македонио земьо мила
век е векове,
тежка судба ти отреждат
разни богове.
Македонио, мъко моя
век е векове,
тежка судба ти отреждат
разни богове. (x2)
Македонио земьо мила
век е векове,
тежка судба ти отреждат
разни богове.
Тежка судба ти отреждат
разни богове.
Захари Костов
Моят поздрав за всички Вас - братя и сестри -Ей ти, земьо, свята българска
http://www.youtube.com/watch?v=UPO18mMv-xk&playnext=1&list=PL6DD52C0B9028872A
Добро утро Санде!Светъл и спокоен да е денят ти!:-)
Мда-а-ам...
Никола Николов казваше : "Лоши народи няма. Има лоши хора!"
Убедилсъм се от личен опит, че е така.
За мен е важно един българин, ако е честен и почтен човек, то навсякъде към него да се отнасят подобаващо. А не да му забраняват да се нарича българин, например.
Иначе да бяхме си останали под милиостивата десница на султана,а после дани сполети арменция геноцид...
" Не плачи, Мекедонийо
И вие други сестрици! "
Забелязвате ли, че се говори за "други сестрици"?
Когато тази песен е създадена,хората все още са усещали, че всички в Мизия, Тракия и Македония сме едно - България.
Ето и самата песен. изпълнена от "Бански старчета"
" Мътен Вардар дотече "
http://www.youtube.com/watch?v=F6nNEdI64mM
16.04.2011 10:51
Поздрав!
От януари играя в "еРепублик" - "един социален експеримент", както се казва в рекламните клипове за играта.
В този еСвят има еБългария и еБЮРМ. Втората съществува, главно, заради кампания на еБългарите, админите да сложат на картата и тази част от България. Повечето отнас са потомци на бежамци, та причината е разбираема - нека и братята там имат еДържава.
Уж тук е РЖ (реален живот), аонова -виртуален, но там много лесно можете да усетите вътрешнте нагласи на хората. Затова е нормалноеГермания да е завладяна от еПолша, например.
Обаче, нас най- много ни интересува еМакедония. А там нещата не са добре.
Президентът им (републиките са от президенски тип) е от Струмица, но е антибългарски настроен. "Призоваваше гражданите си да са "итри",разбирайте - "лицемерни". Естествено са в съюз с еСърбия, но и с ... еТурция. Затова там някои им казват "йеничери".
Аз не се паля толкова. Повечето играчиса деца на средна възраст 13 години. Немогат да сдържат емоциите си, избухват изказват направо каквото мислят( което е ценно като социолгическа гледна точка). А последното е в резултат от семейното възпитание и училищното образование.
Наричат ни "мръсни бугари" и "татари" с всякакви епитети. Така обиждат себе си, но не го съзнават - невежи са.
Мнозина от нас се опитваме да им отворим очите - показваме снимки, линкове към материали, обясняващи, че те са българи. Дори доста от гърците казват :"В БЮРМ живеят албанци и българи!", което ме изненада, признавам си.
Коминърнът е направил голяма рана с македонизацията.
Има и осъзнали се, нотова са такива, които са идвали в България, но не за "куфарна търговия" и не за по ден-два на организиранаекскурзия илиза паспортим за да щъкат свободно из Европата, а не че сечувстват българи.
Раната ще зарастне, но трябва и на Македония едно Ново Възраждане и нов Паисий.
Дано е по-скоро!
Дано!
Македончетата не могат да бъдат съвсем адекватни, защото са доста натровени от пропагандата.
16.04.2011 10:58
10:13
... по-рано или малко по-късно.
Но преди това трябва да сме постигнали помирение!
Иначе лошо и се пише на РМ. Но и на нас ...
Нужен е диалог на всички нива, непрекъснат, постоянен, конструктивен, добронамерен. Нужни са действия.
А в РМ ми се струва, че още се ослушват.
16.04.2011 11:01
" Не плачи, Мекедонийо
И вие други сестрици! "
Забелязвате ли, че се говори за "други сестрици"?
Когато тази песен е създадена,хората все още са усещали, че всички в Мизия, Тракия и Македония сме едно - България.
Ето и самата песен. изпълнена от "Бански старчета"
" Мътен Вардар дотече "
http://www.youtube.com/watch?v=F6nNEdI64mM&feature=related
... Пиринска Македония и от Беломорска и Егейска Македония.
Иначе, песента е хубава.
16.04.2011 12:05
Сега ще ти пратя линк!
Поздрави от Пиринска Македония!
http://www.vbox7.com/play:a86d3c57
4aiotgluhar4e написа:
"Няма такъв, нали ти казах! Няма и да има, докато е жив последният българин."
Да, 4aiotgluhar4е, права си. Македония, на Гоце, на стотиците й мъченици, живее в сърцето на всеки българин и ще умре само ако й последния българин умре! Колкото и патетично да звучи това на пръв поглед.
- Аз съм българин, бе, защо ще ме пишат македонец - това по повод намерението някъде след 9 септември в паспортите да пишели българите я шопи, я македонци, я трънчани.
Той почина, когато бях на 7 години, а прабаба ми почина 1985 - така че имам живи спомени за тях.
Валя
Според мен този проблем може да се реши отдолу-нагоре (и друг път съм го подчертавал). Ние първо трябва да обединим семействата си, да върнем старият патриархален модел, при който няколко поколения живеят заедно и богатството остава в семейството. Сега се наблюдава точно обратното. Хората живеят отделно и дори емигрират в други страни.
Само след заздравяване на семейния модел, може да се постигне сплотяване на нацията и евентуално обединение с Македония. Без това ще си останем само със славни спомени и поезия.
16.04.2011 12:45
12:2
... Сталин, Коминтерна и Георги Димитров като негов генерален секретар. Започват проект за създаване на Блаканска южнославянска федерация, в която Македония е отделна единица, както България например. Започва се конкретна работа, помакедончване на българите в Пиринско, идват учители и учебници от Скопие и т.н.
Проваля се от Тито, който поставя неизпълними условия. Седалището на Федерацията - в Белград,той начело, командването но общите въоръжени сили - в Белград, складовете за оръжие - на сръбска територия и пр.
16.04.2011 12:53
Сега ще ти пратя линк!
Поздрави от Пиринска Македония!
http://www.vbox7.com/play:a86d3c57
Радвам се, че Пиринска Македония е край от който имам много приятели - поета Петър Андасаров от Елешница, кум съм на брат му Кръстьо Андасаров, който и сега си живее в Елешница. Имам близки хора в Благоевград.
Тодор Александров
Какво повеке да добава?
16.04.2011 13:04
Според мен този проблем може да се реши отдолу-нагоре (и друг път съм го подчертавал). Ние първо трябва да обединим семействата си, да върнем старият патриархален модел, при който няколко поколения живеят заедно и богатството остава в семейството. Сега се наблюдава точно обратното. Хората живеят отделно и дори емигрират в други страни.
Само след заздравяване на семейния модел, може да се постигне сплотяване на нацията и евентуално обединение с Македония. Без това ще си останем само със славни спомени и поезия.
Прав си в оценките си за ситуацията и предизвикателствата, които ни очакват. Те са дотолкова сериозни, че опират до това ще ни има ли нас българите, България до края на този век. За следващия 22 -ри век не ми се говори.
Аз гледам сега по-наблизо и прагматично. Да нормализираме отношенията си с Р Македония, да се спре неприятелското говорене и да избегнем скандала, с който ще се сблъскаме при приемането на РМ в НАТО и ЕС.
Ще бъде много жалко, ако се наложи да я спираме поради неизчистени двустранни отношения.
16.04.2011 13:11
Тодор Александров
Какво повеке да добава?
Ванчо е още по-радикален: "Ако в Македония няма българи, кучета я яли!"
Въпросът е сега да не се поставят неизпълними условия на РМ, а да искаме признаване на общата история до 1944 година, а за после - техна си работа.
16.04.2011 13:20
Македонио, Македонио, Бог да бие кой ни раздели...
Съюзници-разбойници!
Поехме ний ръка на брат,
У вас душа се крила ад,
Привичка на разбойник стар,
Погазил име, чест, олтар!
Съюзници-разбойници,
Коварни, подли и без срам,
Обрахте ни, ограбихте
Отечествения наш храм!
Не хора сте, демони вий,
У вас престъпността се крий,
Загнездила се здраво днес;
Вий рожба сте на злоба, бес!
За сатанинския ви план
О, подла, завистлива сган,
Помнете, сметка ний държим
И люто ще си отмъстим!
Санде, знаеш моето мнение по темата Македония -
- няма да се повтарям !
Приеми поздравите ми.......
а припомнянето на Тончо Жечев, намирам много добро !
Поздрави !
Ще бъде много жалко, ако се наложи да я спираме поради неизчистени двустранни отношения.
А бре Санде, забрави ги тез ЕС и НАТО, не разбрахте ли бе хора, че сами си вкарваме вълка в кошарата?
Ами то точно обратното ще се случи, ако Македония влезе в ЕС - забрави да се върне националното им българско самосъзнание, точно обратното, ще се зовем врид - европейци, разбираш ли, че даже и може и българин да стане срамно да се наричаш, за да не обидиш някого. Точно това го виждам, англичаните се срамуват да се нарекат англичани, ами трябвало британци, за да не се обидят шотландци и уелсци, щото англичаните са мнозинство.
Пикам ви на ЕС-то, пикам ви на НАТО-то. Гледайте си къщата да е добре и да не се разпиляват дечурлигата и тогаз нацията ще е силна, сега сме като малки островчета в океана.
Санде, знаеш моето мнение по темата Македония -
- няма да се повтарям !
Приеми поздравите ми.......
а припомнянето на Тончо Жечев, намирам много добро !
Поздрави !
Тончо Жечев ми е любим автор. Имам книгите му, от време на време ги препрочитам. Мъдър, не остарява.
16.04.2011 14:21
Така изглеждат тези македонци, по-дисциплинирани, но те живият според мен стадно, стадна е дисциплината при тях.
Но и когато от 50 години отникъде " взорът надежда не види", това се получава.
Загубени в превода. Загубени в цунамито на времето.
Поздрави!
Ще бъде много жалко, ако се наложи да я спираме поради неизчистени двустранни отношения.
А бре Санде, забрави ги тез ЕС и НАТО, не разбрахте ли бе хора, че сами си вкарваме вълка в кошарата?
Ами то точно обратното ще се случи, ако Македония влезе в ЕС - забрави да се върне националното им българско самосъзнание, точно обратното, ще се зовем врид - европейци, разбираш ли, че даже и може и българин да стане срамно да се наричаш, за да не обидиш някого. Точно това го виждам, англичаните се срамуват да се нарекат англичани, ами трябвало британци, за да не се обидят шотландци и уелсци, щото англичаните са мнозинство.
Пикам ви на ЕС-то, пикам ви на НАТО-то. Гледайте си къщата да е добре и да не се разпиляват дечурлигата и тогаз нацията ще е силна, сега сме като малки островчета в океана.
Китай, Русия - могат да го кажат, но ние - трудно. Кой ни пита? Трябва да се роди българин, който да бъде водач на нивото на 21 век. Но сега освен маломерни водачи, други няма.
Водач означава стадо. Точно обратното - не ни трябва водач, трябва ни свобода и независимост. Независимост за основните неща в живота - храна, енергия и подслон. И време, много свободно време за веселба, взаимопомощ и за мислене.
Това, което ни трябва е пример, някой да покаже как става. Такъв "водач", ни е нужен. Не е толкова трудно. Добрият пример е заразен.
16.04.2011 15:09
Светът е жестоко структириран, взаимно зависим и взаимно обвързан, поне в Европа.
Кой ще остави такъв свободен "електрон " да си бръмчи как си иска?
На практика какво означава идеята ти?
Кадафи направи някакво народно самоуправление и донекъде го докара успешно, но виждаш какво става...
А водачът във време на преход от едно състояние към друго не е ли от решаващо значение.
Човекът е склонен към анархия. Това му е в кръвта.
Хубав празничен ден !
Хубав празничен ден !
Както казва народа: да се намираме на приказка ...
Бог да се смили над тях, мойте братя и сестри, и ги Благослови, със СВОБОДА!
Светът наистина не е това, което беше: гранични кльонове, заградени държави, затворени, ограничени контакти, борби на идеологии и какво ли не...
И България, и Р Македония могат да имат едно достойно бъдеще. Защо не?
зелас има пълно право, В семействата е спасението, вярно. Без силни семейства ще е немало ни възрожденци.
В семействата е и проблема също така. Ето по този начин. Много семейства по Македония вече три/четири поколения само с македонштината си живеят доста удобно. Несразмерно много удобно по отношение на използвания труд. Разпространили са навсякъде, образование, наука, изкуство, администрация, индустрия, здравеопазването ...
Можете да си представите каква би им била реакцията да се опита някой да им тръгне бибероната.
17.04.2011 08:03
Р Македония да не влиза в НАТО и ЕС, защото не знам какво щяло да стане...
Ами, че това иска една съседна държава, която държи ключа към Всичко, включително и към родния дом на инж. Никола Хаджи-Ничев от Велес.
Има реалности от които бягане няма. Освен да се гръмнем?
Знае се как бяха разпределени благата в България преди 1990 година, как след това. На какъв принцип? В кой са богатствата, парите, всичко?
Принципът в Р Македония е съсем друг. Не на България! Ето ви "идеализирания" принцип!
Сам Никола посочва принципа- вимето от което се суче /цица/ в Р М е македонизма, македонщината, както той я нарича.
Защо в РМ няма убийства, като в БГ?
Как функционира тази държава, там политиците /фамилиите/ са си същите от 1944 година! Въпросът е: Окупатори ли сме или не? Братя или врагове? Как да се излезе от този батак, от този кьорсокак?
17.04.2011 09:34
Хареса са ми, но въпросът "Чия е тази земя?" е излишен.
Същото се случва и в Македония.
За убийствата покасно.
17.04.2011 10:08
Същото се случва и в Македония.
За убийствата покасно.
Що ке слушнеш?
Истиии! Истиии!
Ехо. Планината така отговаря.
17.04.2011 10:19
У некои страни всичко се дели на военен принцип. Секи добива според чинот. И се знае перфектно субординацията: кое е по-горе, кой е по-доле и кой на кого е шеф. Като това се возпостави - проблем нема. Сека жаба си знае гьолот и местото у гьолот. Там може да си квака слободно.
Иначе - законот на омертата! Който прозборува, ке го снема. Ке се пресели на едно по-мирно и убаво место.
Или в най-добрия случай - ке си загуби цицката, нема откъде повече да цица.
Иначе Никола е прав - има за сите - държавни служби и службици безкрай, фирми, бизнес, медии, дипломатия, нема що нема.
Ама да си послушен. Да слушкаш. Тогава може да гушкаш.
:-)
Kato Gane Todorovski! :-)))))))
17.04.2011 10:42
Така прават паметните лугье. / поради това са и 500-те години под отоманско, ама ово е друга приказна/
Ще си цицаме слободно от цицката. Се разбира, колко ни е дозволено.
Хареса са ми, но въпросът "Чия е тази земя?" е излишен.
Санде, така са решили съставителите на клипа. Съобразих се решението на авторите . То е ясно, че това е България!!
17.04.2011 14:07
Какви прозрения? Колко точно са доловени световните процеси още преди Първата световна война. Професор Балабанов е допълнил: „Само тия малки държави ще могат по-дълго да противодействат на тая съдба, които се стремят, не да мерят мегдан с големите, а просто да се засилват вътрешно, да работят усилено за културното си и национално затвърдяване, да се обособят по-рязко, да си създадат як гръбнак, и яка броня.” А ние накъде вървим с това противопоставяне? По скоро трябва да се осъзнае всичко това и да насочим усилията си и работим в посока за съхраняването ни като народи. Само заедно можем да бъдем силни.
17.04.2011 14:20
17.04.2011 14:26
Добре го е казал този известен германски учен.
Съгласен съм, Тота, че ние не вървим наникъде ""с това противопоставяне? По скоро трябва да се осъзнае всичко това и да насочим усилията си и работим в посока за съхраняването ни като народи. Само заедно можем да бъдем силни."
"Един народ е толкова по-мощен и честит, колкото по-грижливо познава себе си, своя произход, минало, родина и закони, що господстват над неговата съдба."
“Важно е, че оръжието и стрелите са сами по себе си мъртви.
Без велика идея те ще могат ли да изпълнят най-точно и полезно своето военно предназначение?”
“В тая великанска борба този ще надвие, който отстои до край със своята упоритост и не се стресне от нищо”
„Културата на един народ не е въпрос на просъществуване, но и въпрос на самосъхранение.”
“Вън от Отечеството няма морал”
Ето част от неговото верую:
“Родината не е само поля и гори... това са нашите прадеди, техните мечти и стремления, легнали в основата на голямата душа на българския народ. Това са стремленията на хората от Западна България за благоденствие и щастие, за човешка справедливост...”
Обърнете внимание приятели, колко силни думи е произнесъл. Всичко това, което се случва трябва да бъде съобразено с мечтите и стремленията на нашите предци, които свързваше българския дух и стремленията за някаква справедливост.
Задавате ли си въпросът защо България първа призна Македония. Та нали това е била лелеяна мечта да я види свободна, сама, като автономия и в последствие да бъдат едно цяло. Много вода е изтекла, нещата са променени цялото може да бъде общ съвместен път за съхранението ни и оцеляването в този все по глобализиращ се свят. Да не спорим излишно. Нещата ясни. Ние сме едно, колкото по скоро го осъзнаем, толкова по -добре и за двете държави. Сближението ни ще дойде от стремежите ни за оцеляване. Идва му времето.
Дано всеки човек погледне вселенски на проблемите и се опита да помогне на ближния си!
“Вън от Отечеството няма морал”
“Вън от Отечеството няма морал”
Горди и вечни!!!
17.04.2011 15:15
Дано всеки човек погледне вселенски на проблемите и се опита да помогне на ближния си!
... страните ни реално не бяха самостоятелни.
Но и сега тази опасност "виси със страшна сила"!
Думата „толерантност„ като такова още е непозната в държавите излезли от Титова Югославия.
Далеч е слънцето.
17.04.2011 18:24
Весел празник на всички :)))
17.04.2011 18:51
Думата „толерантност„ като такова още е непозната в държавите излезли от Титова Югославия.
Далеч е слънцето.
Срути се като къща със слаби основи, след многото песни, кръв потече.
Добре е, че Р Македония се извлече мирно. Но и това си има цена.
Думата „толерантност„ като такова още е непозната в държавите излезли от Титова Югославия.
Далеч е слънцето.
Здравей, Никола! Обстоятелствата ще се променят и Слънцето ще се доближи до хората. Трябва да вярваме, че сближението и преоткриването на еднаквостта ни ще отключи сърцата....ще се гледаме и ще казваме: това го има при нас, и при нас е така, тази песен я пеем и ние, тези танци се играят така ...ама при нас е същото и така нататък...Това ще бъде най-големият празник - земята ще си отдъхне, а на онези чийто млад живот е прекършен ще се успокоят духовете им...
Само мир да е и здраве да е ...
17.04.2011 18:56
18:24
Благодаря за поздравите! На теб също желая отлично настроение и успех!
Аз лично не мога да видя подобряване на тонът, когато се говори за България и българите в публичните издание в Македония през последните 20 години. Точно обратното!
Не можем да видим подобряването на тона защото го няма.
Такъв е сценария.
Ето цената на самостоятелна независима Р Македония!
И слепите трябва да прогледнат и да видят.
50 е повече от 500. Този абсурд го има само в Р Македония!
Това, което за 500 години не стана, за 50 се случи!
Отродяване!
Отказване от майка си!
Каква ирония печална!
От дядо ми най-напред научих за Гоце и Даме, той пееше и хубави македонски песни. Обичаше и тежките македонски хора.
В речта си двамата употребяваха и доста македонски думи.
Добри хора са македонците. Сърцати и дужовно извисени!
Поднасям ти моите поздрави и поздравления, Приятелю!
Да - обединение, което е, както казваш "стадно" - - и при нас го има, но в по-напреднала фаза - стадо от индивидуалисти. Те ни настигат с бързи темпове, обаче.
Макья Македония пари яко въгленче во балканската лула на мира. От сладкиот й димилник Бугария ке си дръпне, чак дека се напафкат (наситят) другите. Редот е таков. Репуб¬лика Гръчко пали, смуква, држи и не издишва. Србия, дека живе Милошевич (в превод - Милушев, пак наш човек), лапа мундщуко, дрпа сладко, примижава, та чак килва се да заспи, оти кефот е дюшеш. Во Албания, тие, дека вадат от сильяхот калашника да се пуцат (трепат) за отвори кральо порти Ле¬ка и затвори баш Бериша вратник, се собират на конушмак саде край дуваро, жадно задишват изплютиот дим, лакомо гледат сладкьйе талази и от яд им се рве джигерот. Оти лу¬лата навървйя сетни чилета дим. Не се косете за их, братйя! Ке им пратим хуманитарен качак през три бърда в Голо. Брат брата не гуши, но самарот ке биде тежичък, ако го немаш.
Сал бугарете у братска България воглаве с романтичниот президент седят по турски, вият мелаим-тютуна, сучат френгия-цигарка, лисват грапаво язикот по горчилото, чат¬кат прахана и кадьят. Бугарин не пуши лула, оти му пуши глава. А како йе било вчера, кога европските земли им йе пуши¬ла главата от назе, бугарете, хортува Константин Фотинов: „Кога болгаре на седмое столетие подкрепиха в Долна Ми¬зия свое государство, она се нарече Болгария, а следствено вси в Тракия, Болгария и Македония единоезични жители на¬рекоха се болгаре, кое наименование и до днес в тии истии народи существува и Божиею милостию, свое битие има."
Кире Глигоров обаче да нйе се сецва во кръста яко гърмян (атентиран) от четата на хайдут Мулти дългоух зайяк, а да се нагънйе доземли, да стори поклон на равно Софийско по¬ле и да се фати за чехълот. Одма ке го воздигнем за бугарски вицепрезидент. Тодор ке му превежда от келтски, оти нашичкиот се прави дека не разбира бугарски, млчи кат пукол и сака цела орда тълмачи. Както пишува историчката наука, наш Кире Глигоров (а не Кире Либерало) ни йе македонец от Велес, ни йе от Дойран, таков градец веки нема, а брат бугарин.
„Братйя!" – хортуваше от вестник „Свобода" през 1870 го¬дина над цяла робска България нашият дякон Левски. „И ние сме хора и искаме да живеем човешки, да бъдем напълно свободни в земята си там, дето живее българинът – в България, Тракия и Македония. От каквато и народност да живеят в този наш рай, те ще бъдат равноправни с българите във всичко. Ще има едно знаме, на което ще пише: „Света и чиста република!"
(Бел. а.) Сие писмо от Скопие бе мушнато в моята п.к. от югоагент (да не се бърка с Гаич или с гаечен ключ). Обнародвам го со съкращения, оти лулата сврши.
Сега си тражим задържаниот тютюн на границата.
Тук прозират интересите на нашите съседи - Гърция и Сърбия и намесата на Великите. Никой не иска народите на Балаканите да са обединени на някакъв принцип. Опитите за федерация са неуспешни. Надникнете!
http://tota.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/02/20/bez-omraza-no-istinata-triabva-da-se-znae.690353
http://tota.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/04/09/drago-da-ti-e-che-si-se-rodil-bylgarin.725837
Остава да разгледам отношението на Гърция към изконно българското население в Македония и към борбите му.
18.04.2011 11:14
От дядо ми най-напред научих за Гоце и Даме, той пееше и хубави македонски песни. Обичаше и тежките македонски хора.
В речта си двамата употребяваха и доста македонски думи.
Добри хора са македонците. Сърцати и дужовно извисени!
Поднасям ти моите поздрави и поздравления, Приятелю!
Ти си от четата на Гоце Делчев! А тези хора, както казва Ботев, не умират!
Да - обединение, което е, както казваш "стадно" - - и при нас го има, но в по-напреднала фаза - стадо от индивидуалисти. Те ни настигат с бързи темпове, обаче.
Къде го има това?
Време е да си поискаме Гоце Делчев от Скопие и да си го препогребем в София!
18.04.2011 11:22
Още сме чужди, още сме неприятели, още сме окупатори!
Какво е това? Какво значи?
18.04.2011 11:26
08:45
Братйя!
Макья Македония пари яко въгленче во балканската лула на мира. От сладкиот й димилник Бугария ке си дръпне, чак дека се напафкат (наситят) другите. Редот е таков. Репуб¬лика Гръчко пали, смуква, држи и не издишва. Србия, дека живе Милошевич (в превод - Милушев, пак наш човек), лапа мундщуко, дрпа сладко, примижава, та чак килва се да заспи, оти кефот е дюшеш. Во Албания, тие, дека вадат от сильяхот калашника да се пуцат (трепат) за отвори кральо порти Ле¬ка и затвори баш Бериша вратник, се собират на конушмак саде край дуваро, жадно задишват изплютиот дим, лакомо гледат сладкьйе талази и от яд им се рве джигерот. Оти лу¬лата навървйя сетни чилета дим. Не се косете за их, братйя! Ке им пратим хуманитарен качак през три бърда в Голо. Брат брата не гуши, но самарот ке биде тежичък, ако го немаш.
... И да разбира какво му се говори, сборува ...
18.04.2011 11:34
„Братйя!" – хортуваше от вестник „Свобода" през 1870 го¬дина над цяла робска България нашият дякон Левски. „И ние сме хора и искаме да живеем човешки, да бъдем напълно свободни в земята си там, дето живее българинът – в България, Тракия и Македония. От каквато и народност да живеят в този наш рай, те ще бъдат равноправни с българите във всичко. Ще има едно знаме, на което ще пише: „Света и чиста република!"
(Бел. а.) Сие писмо от Скопие бе мушнато в моята п.к. от югоагент (да не се бърка с Гаич или с гаечен ключ). Обнародвам го со съкращения, оти лулата сврши.
Сега си тражим задържаниот тютюн на границата.
Този, който забрави миналото е обречен да го повтори, макар и в друг вариант ...
Поздрави, Чудовище, ти можеш да помогнеш на заспалия брат да се събуди.
18.04.2011 11:39
Такава мк им трябва и засега я имат, независимо от патакламата и мъглата около непризнаването на името..
18.04.2011 11:48
Злото е сторено и посято. Сега избуява в отровни бурени. Скопие вече се дели на албанска и македонска част. Вият мюезини по цял час от стотици минарета. А българите в Македония македонстват и чакат да ги погълне албанизацията. Това е най-страшната последица от отродяването. А България се е простирала чак до границите с Албания и там също живеят българи.
18.04.2011 17:44
Злото е сторено и посято. Сега избуява в отровни бурени. Скопие вече се дели на албанска и македонска част. Вият мюезини по цял час от стотици минарета. А българите в Македония македонстват и чакат да ги погълне албанизацията. Това е най-страшната последица от отродяването. А България се е простирала чак до границите с Албания и там също живеят българи.
Това не може повече да се крие. Македонизацията е дело на Коминтерна, чиито Генерален секратер е Георги Димитров. А също и следващите стъпки след 9-ти септември 1944 г., когато става чудовищно предателство спрямо Македония и македонците от БКП.
Поздрави!
18.04.2011 18:25
Може би са заминали на международна мисия, или пък са заседнали на някаква безкрайна аперативка? Военни хора, знае ли човек?
Но това не е най-лошото. Траките са се избивали един друг от векове. Най-известният пример е Троянската война. Скараме се, сбием се, пък се сдобрим и пак отначало. Лошото е, когато в нашите си работи се намесят чужди.
Играя в "еРепублик" ( http://www.erepublik.com/en/referrer/AUDAN за желаещите да се включат).Там Балканците сме на 2 лагера - ЕДЕН (България, Румъния, Хърваъска...) и НСР - Нов Световен Ред (Македония, Сърбия, Словения, Турция ...). Превземаме един други. Например сега Македония е завзела София и е нападнала Русе, а Сърбия владее Бургас. Но преди време ние бяхме впо-добра позиция. Игра!
Обаче ...
Преди 1-2 месеца САЩ. с които сме в добри отношения реши да завладее Сърбия. Добре, става. Тогава Турция бе в техния съюз и идеята беше да пуснем САЩ, но и Турция. ЗАщото не може просто коридор без да завладееш района.
Тогава ние - Балканците като един скокнахме срещу САЩ. Забравихме, че сме врагове, защото нямаше гаранция, че след Сърбия, нямаше да дойде ртед и на останалите дето " не слушкат чичо Сам". Пък и доброволна турска окупация не звучеше приятно.
След тая история Турция се обиди на САЩ. :)))
Та така - видим ли обща опастност, тогава се обединяваме.
А как и в Македония да разберат каква е истината ли? Ами - САМО образование.Нищо друго не върши работа. Има нет, има екскурзии доБългария. Все на някой бежанец ще попаднат и лека-полека нещата ще се оправят.
Албанците са опастност. Теимат по 5-6, па и повече деца, а нашите - 1-2. В Косово тъй победиха - с многобройност. А сърбите викаха, но след бомбие им беше все едно. Такава е тактиката - разрушат ти всичко и когато ти стане все едно, си провеждат промените.
Кога зачуя македонска песен и ми се заплаче за мъките на нашите деди, па и днешните братя и сестри.
Кога ще се оправят нещата?!
Кога Правдата ще победи Кривдата?!
Meра Според Мера http://www.vbox7.com/play:aa5651df
Аз пък ще си потърся някоя хубава македонска песен за мехлем.
Благодаря ти!
18.04.2011 23:40
Кога ще се оправят нещата?!
Кога Правдата ще победи Кривдата?!
Защо?
Защото нашите братя в РМ получиха независимост срещу зависимост! Това е сделката. Жалко. Продадоха Гоце. Предадоха Гоце.
Защото нашите братя в РМ получиха независимост срещу зависимост! Това е сделката. Жалко. Продадоха Гоце. Предадоха Гоце.
когато Коминтернът заповядал македонизацията в НРБ и СФРМ, тук "нашите" комунист послушно изпълнили "повелята на Партията" и лично на "Вожда и учителя на българския народ - другаря Георги Димитров". Там, обаче, дори "големите" им другари се опълчили срещу този геноцид. Наложило се да ги "неутрализират" и да гизаместят с други, по-послушни другари.
Евреите успяха да криминализират нацизма. Дано се заемат и с комунизма ...
Та тъжно, ми е Санде, задето толкова хора умряха, страдаха,бягаха, оставяйки всичко и сега се оказва, че теглото не е свършило още.
http://www.vbox7.com/play:c5037874
И да не забравяме, че от ВМРО е изпуснато едно "О" за "Одринска". Защото е Вътрешна Македоно-Одринска Революционна Организация.
Поклон пред паметта и на българите от Одринска Тракия!
Поклон и от мен на всички чеда на майка България, отдали живота си в името на свободата!!
http://www.youtube.com/watch?v=U1b2cmvDSYw&NR=1
http://chitanka.info/lib/text/7076 Пейо Яворов -Хайдушки Песни - България
Целесообразно действие!
На плодовете на стратегиите "изчакване" някой друг или "само по себе си" решаване на проблемите „радваме„ се всички заедно, отделно по право!
Всички наши големи планове завършиха с национални катастрофи.Има си причини.
Но в Библията е казано: "Последните ще бъдат първи!"
Нашето оружие е Вистината, Правдата, Честта!
Поздрави!
Най-важното е акъл да имат ! Баба викаше "теквилото " .
Ха ха !
Секогаш е имало отцепродавци и тепаймайковци . Що се кахърите ? Кой предаде Миладиновци ? Кой наклевети Григор Пърлича ?
Секогаш е имало предатели ! Те Господа са продали за 30 сребърника !
1978 години празнуваме неговото ВОСКРЕСЕНИЕ !
И Македония ще възкръсне из руините !
:-)
19.04.2011 12:53
Най-важното е акъл да имат ! Баба викаше "теквилото " .
Ха ха !
Секогаш е имало отцепродавци и тепаймайковци . Що се кахърите ? Кой предаде Миладиновци ? Кой наклевети Григор Пърлича ?
Секогаш е имало предатели ! Те Господа са продали за 30 сребърника !
1978 години празнуваме неговото ВОСКРЕСЕНИЕ !
И Македония ще възкръсне из руините !
... без настойници, фалшиви приятели, задкулисни играчи и юди...
19.04.2011 13:02
:-)[/quote]
... гюрултии. Освен ако "сърце юнашко не трае" и сам решиш да се включваш в дебатите. Това си е твое право.
Да живее Македония!
Заедно! Да живее България и родната и сестра Македония!
20.04.2011 08:55
Ето защо не са прави онези, които казват: Оставете ги на мира македонците! Да правят каквото си искат!
Ето защо трябва да стигнем до помирение и да се разберем братски!
И за тях, и за нас това е много важно.
Не само заради ЕС и НАТО.
07.02.2012 01:48
Клуб стоматологов - это стоматологический сайт нового поколения. Сообщество практикующих врачей стоматологов, студентов стоматологических факультетов и компаний, которые, так или иначе, связаны со стоматологией.
Стоматологический портал дает возможность всем желающим обмениваться знаниями и опытом в стоматологии, узнавать о новых технологиях и новинках, общаться и находить новых друзей и коллег, ну и, конечно же, приятное времяпрепровождение.
<a href="http://stomatologclub.ru/blog/childstomatology/45.html">силиконовый ключ для реставрации</a>
<a href="http://stomatologclub.ru/childstomatology/2011/02/22/diagnostika-i-lechenie-porazheniy-polosti-rta-u-novorozhdennyh.html">киста зуба</a>
<a href="http://stomatologclub.ru/tag/Yeti-Dental/">yeti dental</a>
<a href="http://stomatologclub.ru/childstomatology/2010/10/28/proyavleniya-disbakteriozov-v-polosti-rta-u-detey.html">молочница симптомы</a>