Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2011 21:27 - Приказки за кучето: Чуй ме, Господи!
Автор: sande Категория: Изкуство   
Прочетен: 25434 Коментари: 56 Гласове:
37

Последна промяна: 02.02.2011 10:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

ПРИКАЗКИ ЗА КУЧЕТО : ЧУЙ МЕ, ГОСПОДИ!

 image

Ние, хората, можем само да мразим като кучето – със сини пламъци в очите, но да обичаме като кучето, ние не можем!
                                                          
Йордан Радичков

 

Прав е големият писател: никой, освен кучето, не може да ви даде повече обич, привързаност, вярност и  всеотдайност.  При това – без тънки сметки и почти безвъзмездно. И при това -  без край и  ... докрай...Не са малко и случаите, когато и двамата – стопанина и кучето му - загиват заедно: при пожари, природни бедствия и други извънредни обстоятелства.

Кучето ви обича и ви е вярно при всякакви обстоятелства. То не се интересува, млад ли сте или стар, мъж, жена или дете сте, грозен ли сте или хубавец /хубавица/, беден ли сте или богат, здрав или болен, щастлив или нещастен, щедър или скъперник. Не се интересува от вашата националност, раса, етнос, религия. А от партийната ви   принадлежност - хептен. В това отношение неговата толерантност е безгранична..

Не познава завистта, подлостта,  измамата, изневярата, двуличието, предателството, високомерието, користта.

Не познава лошото настроение, апатията, скуката. Винаги готово за екшън  и авантюра – за  игри, надбягване, спорт, пътешествия, приключения, като форсиране на реки, катерене в планината и др.

И всичко това – за коричка хляб и паничка вода. Важното е да е сигурно. Каквото има – това е. “ Е, да не си кривим душата – не се отказваме и от нещо  повече:  всичко човешко  не ни е чуждо!” – чувам гласа на кучето.

 А пък появи ли се кокал, е, тогава вече  еуфорията е пълна – очите издават особен, скъпернически блясък и всеки натрапник, та даже и близък човек,  се посреща със застрашително ръмжене.

Кучето е съпричастно с всичко, което правите – следи с любопитство заниманията ви в градината, на двора, а особено ако нещо къкри на огнището.

При това не забравя нито за момент  главната си отговорност на пазач. Дори когато спи, ушите и ноздрите му  пресяват шумовете, звуците, миризмите, опасностите, идващи от страни. Познава гласовете на стопаните и близките, разпознава отдалече шума на приближаващия автомобил.

Тук не говорим за ловното или овчарското куче – това  е друга, много по-особена и специална тема. Тук не става дума  и за бездомните кучета – тези мили скитници, които ни гледат без укор, с изгаснала надежда и ни  прощават всичко.

За какво тогава ни е необходимо домашното куче във времената, когато “девалвира” главната му функция на пазач – във времената  на бодигардовете, видеокамерите, СОТ и пр.?

Вече казахме –за приятелството и другарството.

Все ми се струва,че Господ  и затова го е създал: да ни бъде другар, да пази живо детето в нас, докато постепнно остаряваме.

          Лошото е, че човекът като че ли е на път, да изостави своя другар, улисан в  ежедневните си грижи, тревоги, проблеми, кризи, несполуки, суети. Пак ще се обърна за помощ към голямия писател Радичков и към тревожните му призиви:

Човек може така да върви до края на дните си, следван по петите от кучето! Но човекът - чуй ме, Господи - си прибра кравайчето, прогони кучето от себе си, нарече го с какви ли не груби думи, помияр го нарече, Господи, бездомно куче го нарече и като видя с каква радост се съешава с другите кучета, му завидя и се закани да го скопи, за да го лиши от последната му кучешка радост... Не позволявай това да се случи, Господи, ти знаеш как да се намесиш и не ни отказвай своята небесна благодат!” /от разказа “Небесна благодат”/

 

***

 




Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pisatelkata - Кучето е най-добрият приятел на ...
26.01.2011 21:42
Кучето е най-добрият приятел на човека!
Аз имам три, едното е немска овчарка Бък - страшно умно куче.
цитирай
2. sande - Поздрави, Писателке, .......
26.01.2011 21:50
... Ти си щастлива, защото имаш любовта на тези божии създания.
За тях ти си Богиня, даже Господ. Наместник на Бога на земята.
За тях ти си всичко. Единствената!
цитирай
3. petgen - Кучето е спасението ни от кучешкия ...
26.01.2011 23:04
Кучето е спасението ни от кучешкия свят / да ни прощават кучетата за грозното нарицателно, което днес за радост има друго измерение:) /, кучето е любов!!! Непрекъснато си мисля как ще преживея без него, когато се случи...
Поздравления,sande, за човечната кучешка тема:)))
Тя е и моя :)
цитирай
4. creatura - Пак наминавам при теб. Винаги си ...
27.01.2011 00:01
Пак наминавам при теб.Винаги си заслужава!Имам куче вкъщи,казва се Давиде и често го наричам "Сине".Обожавам животните.Кучето може само да обича.
цитирай
5. анонимен - Погледът те прави по добър
27.01.2011 00:10
Погледът на кучето е приятелси, добър, смирен, всеотдаен, топъл. Когато ме погледне ме пречиства и ставам по добър. Когато си отиваше пак ме гледаше с благодарност че съм до него и ми прощаваше за строгия ми подход когато беше младо и неразумно кученце.
цитирай
6. 4aiotgluhar4e - Аз мога да се подпиша под всяка буква ...
27.01.2011 00:15
Аз мога да се подпиша под всяка буква от този постинг. С чиста съвест! И мога да напиша още толкова за съществото, което ми е непоклатим еталон за безрезервна обич, без сметки, без условия, без увъртане. Само обич! Кучето и стопанинът са едно цяло, кучето е по-добрата половинка :)
Благодаря за този постинг!
цитирай
7. sladyr4eto87 - Много обичам кучетата. Аз също имам ...
27.01.2011 01:08
Много обичам кучетата. Аз също имам куче, казва се Пухчо.
Поздрав от мен!
цитирай
8. sande - Да, Генке, кучето е любов, но у нас му е излязло лошо име ...
27.01.2011 05:21
petgen написа:
Кучето е спасението ни от кучешкия свят / да ни прощават кучетата за грозното нарицателно, което днес за радост има друго измерение:) /, кучето е любов!!! Непрекъснато си мисля как ще преживея без него, когато се случи...
Поздравления,sande, за човечната кучешка тема:)))
Тя е и моя :)



... пак заради самите нас.Защо има скитащи кучета? А какво могат самите кучета да направят. Да си организират профсъюз?
Каквато държавата и хората, такива и кучетата.
цитирай
9. sande - Да ти е живо и здраво Давиде и да те радва!
27.01.2011 05:33
creatura написа:
Пак наминавам при теб.Винаги си заслужава!Имам куче вкъщи,казва се Давиде и често го наричам "Сине".Обожавам животните.Кучето може само да обича.


Обичта към кучето и заложена в нас. Ние съществуваме "в пакет". Кучето не може без човека. А човекът много често не знае, че в него е заключена тази любов. Кучето само ще я отключи, ще се справи само. Но човекът е този, който трябва направи първата крачка. От личен опит го знам.
цитирай
10. sande - Много точни са ви наблюденията ...
27.01.2011 05:42
анонимен написа:
Погледът на кучето е приятелси, добър, смирен, всеотдаен, топъл. Когато ме погледне ме пречиства и ставам по добър. Когато си отиваше пак ме гледаше с благодарност че съм до него и ми прощаваше за строгия ми подход когато беше младо и неразумно кученце.


За съжаление има край. Всичко си има край в този живот. То ви гледа от някъде и ви се радва.
Допускам даже, че продължава да ви пази... От небето.
цитирай
11. sande - И аз се подписвам под вашите думи!
27.01.2011 05:51
4aiotgluhar4e написа:
Аз мога да се подпиша под всяка буква от този постинг. С чиста съвест! И мога да напиша още толкова за съществото, което ми е непоклатим еталон за безрезервна обич, без сметки, без условия, без увъртане. Само обич! Кучето и стопанинът са едно цяло, кучето е по-добрата половинка :)
Благодаря за този постинг!


Кучето е по-добрата половинка". Казали сте една голяма истина.
Ако кучетата знаеха това, всички - домашни и скитащи, щяха да ви изпратят по един поздравителен постинг!

Хубав ден ви желая!
цитирай
12. sande - Поздрави на вас и на Пухчо!
27.01.2011 05:57
sladyr4eto87 написа:
Много обичам кучетата. Аз също имам куче, казва се Пухчо.
Поздрав от мен!


Специални поздрави на всички, които имат кучета!

Поздрави и на тези, които нямат.

Но ще имат.
Може би.
цитирай
13. ckarlet - Така е, Санде, кучетата могат да ...
27.01.2011 08:50
Така е, Санде, кучетата могат да дадат много обич, без да очакват много от нас.
Поздрави! Точно и хубаво написано!
цитирай
14. smile999 - Имах болонка, която живя 19 години. ...
27.01.2011 08:55
Имах болонка, която живя 19 години.Накрая вече я извеждах на ръце пред входа, но пък се хранеше до последно.Един ден съпругът ми , когато бях дневна смяна на работа я заведе в клиниката, и там заспа, завинаги.Не му говорих сигурно месец.Вече 2 години от тогава, още не мога да я прежаля, очите и са винаги пред мен...
Всичко, което си написал е истина и мъдрост Санде!
Прекрасен да е денят ти!
цитирай
15. razkazvachka - Нямам куче само поради причината, че трябва да го държа вързано или да го
27.01.2011 09:09
мъча по въпроса за божиите радости. Има достатъчно сакати отвътре хора, които държат на синджир сакати кучета с пожълтели от самота очи - хвърлят се и лаят - ние си въобразяваме, че са лоши, а те просто искат да си говорят с някого, но са изгубили търпение. Когато се страхуваме от тях, ние ги обиждаме.
цитирай
16. sande - Благодаря, skarlet, за подркрепата на каузата, наречена "кучета"!
27.01.2011 09:12
ckarlet написа:
Така е, Санде, кучетата могат да дадат много обич, без да очакват много от нас.
Поздрави! Точно и хубаво написано!


Защото това е кауза, необходимо е, покрай всичко друго, да я държим постоянно
открита,под светлината на прожекторите, и да резглеждаме във всичките й
аспекги и измерение. И да променяме по някакъв начин отношението си.
Па селата по поречието на Струма Невестино - Пастух - Бобошево, непример, се
натъкнах на ужасни случаи. Най- обикновено нещо е, новородените кученца да се поставят в касетка или кашон и да се пускат /хвърлят/ в реката.Чао, мили и невинни същества, животът е груб и понякога жесток и към самите нас! Това е.
Боже, помагай!
цитирай
17. sande - Булонката ти е доживяла до дълбока старост, благодарение на ...
27.01.2011 09:19
smile999 написа:
Имах болонка, която живя 19 години.Накрая вече я извеждах на ръце пред входа, но пък се хранеше до последно.Един ден съпругът ми , когато бях дневна смяна на работа я заведе в клиниката, и там заспа, завинаги.Не му говорих сигурно месец.Вече 2 години от тогава, още не мога да я прежаля, очите и са винаги пред мен...
Всичко, което си написал е истина и мъдрост Санде!
Прекрасен да е денят ти!


... на твоята грижа и голяма любов, скъпа Валя.
Тя и сега е жива, в тебе, а може и да ни гледа от някъде.
цитирай
18. sande - Да, така е, въпросът с кучетата, колкото и да ясен и прост, всъщност е доста сложен...
27.01.2011 09:39
razkazvachka написа:
мъча по въпроса за божиите радости. Има достатъчно сакати отвътре хора, които държат на синджир сакати кучета с пожълтели от самота очи - хвърлят се и лаят - ние си въобразяваме, че са лоши, а те просто искат да си говорят с някого, но са изгубили търпение. Когато се страхуваме от тях, ние ги обиждаме.



За скитащите - да не говорим сега. За домашните: когато ме питат приятели дали да си вземат куче, обикновено отговарям - "не! Вземете си, само ако може да се справите. Кучето не е играчка! Около него има много задължения - храна, хигиена и железен режим на разходки. Да го обичат всички от семейството, но един да се грижи за спазване на правилата. Нещастно куче не ви трябва"!

цитирай
19. magicktarot - Много увлекателно написан и мил постинг!:)
27.01.2011 11:07
И аз обожавам кучетата, даже за първото си, когато умря преди много години, плаках много повече, отколкото за обичната си баба - оттогава реших да не се привързвам и обвързвам повече към никое куче, а само да ги обичам.

Ще вметна още нещо - не съм съвсем съгласна с това че:

"никой, освен кучето, не може да ви даде повече обич, привързаност, вярност и всеотдайност. При това – без тънки сметки и почти безвъзмездно. И при това - без край и ... докрай.."

Според мен има и доста човеци, които го могат... и правят. Поздрави!:)
цитирай
20. sande - Поздравлявам те, Соня, и ти благодаря, че прочете есенцето за кучето ... ще ......
27.01.2011 11:48
добавя само едно обяснение.
Права си,че не може да се отрича правото и въмзможността хората да се обичат истински и всеотдайно.
В конкретния слчуай подходът е ирационален, все пак е художествен текст /или поне има такава претенция/, отношението - човек - куче са поставени в друга орбита.
В този смисъл разбирам и фразата на мъдрия писател Радичков в началото, има хипербола, метафора. А не, че кучето е нещо повече...
Човекът е Цар на живата природа, но трябва да се държи като такъв. А не да загърби царството си. А не да забрави първия си приятел, пратен му от Бога.
цитирай
21. zelas - Ей Санде, майстор си на словото! Как ...
27.01.2011 12:06
Ей Санде, майстор си на словото! Как само се чете и тече като бистра водица напролетка.

А от животните можем много да научим, за това какво е важно в живота, а именно ... живота, на всяка цена!
цитирай
22. magicktarot - 20. sande Нямах предвид, че кучето е нещо повече, нито пък човека, Сашо...
27.01.2011 12:19
Нито така разбирам посланията, опазил ме Бог:)))

Просто понеже преди време и аз поддържах убеждението, че човек не може да обича като кучето и както си го мислех това, изведнъж ми хрумна "Ами кой е определил това за тази обич? Май човекът... Т.е., щом той може да определи това и да го осъзнае, значи и той може да обича по този начин, иначе не би забелязал тази кучешка обич, просто би я приел за даденост." Не можеш да определиш, че някой е добър математик, ако не знаеш какво е математика и не разбираш поне малко от нея - не знам дали сравнението ми е точно, май не е...

Иначе си прав за загърбването - за съжаление нещата се променят. Преди време и конят е бил една от "истините" - кучето, коня и жената - но сега много малко хора имат някаква връзка с коне, за жалост... Няма да се учудя, ако и кучето стане рядкост след известно време.
цитирай
23. yotovava - Аз съм фен на котките, по са ми присърце. Но също мога да споделя
27.01.2011 12:30
че и те са верни и всеотдайни. Понякога ревниви до болка. Но винаги нащрек за нашите скърби и радости.
Поздрав, Санде.
Валя :)
цитирай
24. galenav - Като дойда тук, светва ми!
27.01.2011 12:31
Каквото и да пишеш - ами то атрактивно, увлекателно, светло и благородно. Много ми харесва тук!
Пък за кучетата...изповядвам казаното от теб и се присъединявам към молбите, отправени към небето! Всъщност камъните са в нашата, човешката градинка... Кученцата са си изрядни - дори и понякога нищо човешко да не им е чуждо.:)))
Благодаря ти за уроците и за настроението!
цитирай
25. benra - страхотно написано
27.01.2011 12:39
От всяко дума лъха любовта, която тези човешки приятели заслужават. Животните са като барометър за нас самите
цитирай
26. sande - Когато ти ме хвалиш, Пламене, започвам да си вярвам, което е ...
27.01.2011 12:52
zelas написа:
Ей Санде, майстор си на словото! Как само се чете и тече като бистра водица напролетка.

А от животните можем много да научим, за това какво е важно в живота, а именно ... живота, на всяка цена!


....опасно.
Иначе, да. За живота трябва да се учим от живота. Харесва ми тази сентенция.
И то цял живот.
цитирай
27. sande - Здравей, Валя, радвам се,че прочете написаното за кучетата.
27.01.2011 12:54
yotovava написа:
че и те са верни и всеотдайни. Понякога ревниви до болка. Но винаги нащрек за нашите скърби и радости.
Поздрав, Санде.
Валя :)


Чул съм да казват: котката се привързва към къщата, а кучето към човека.
Чърчил казвал: Кучето гледа човека с възхищение, котката с високомерие, а прасето - като равен.
цитирай
28. sande - Радвам се,че си идвала. Аз ходих на разходка с двете ни кучета - Тета и Пако ...
27.01.2011 13:24
galenav написа:
Каквото и да пишеш - ами то атрактивно, увлекателно, светло и благородно. Много ми харесва тук!
Пък за кучетата...изповядвам казаното от теб и се присъединявам към молбите, отправени към небето! Всъщност камъните са в нашата, човешката градинка... Кученцата са си изрядни - дори и понякога нищо човешко да не им е чуждо.:)))
Благодаря ти за уроците и за настроението!


Тук в Банкя във Вердикал има къде да бягат, на воля.
цитирай
29. sande - Поздрави, benra, радвам се, че споделяш написаното ...
27.01.2011 13:32
[quote=benra]От всяко дума лъха любовта, която тези човешки приятели заслужават. Животните са като барометър за нас самите[/quot

Самоцитирам се:
И досега се чудя: ние ли дадохме на това кученце грижа, внимание и любов, или тази малка топчица живот ни даде на нас нежност, упование, обич, каквато в чист вид съществува само някъде там – в природата.
/ от разказа "Аста - кабулската привцеса" на Санде/
цитирай
30. sande - Дай Боже да се окажем лоши пророци, Соня ... но си много права за ...
27.01.2011 13:40
magicktarot написа:
Нито така разбирам посланията, опазил ме Бог:)))

Просто понеже преди време и аз поддържах убеждението, че човек не може да обича като кучето и както си го мислех това, изведнъж ми хрумна "Ами кой е определил това за тази обич? Май човекът... Т.е., щом той може да определи това и да го осъзнае, значи и той може да обича по този начин, иначе не би
забелязал тази кучешка обич, просто би я приел за даденост." Не можеш да определиш, че някой е добър математик, ако не знаеш какво е математика и не разбираш поне малко от нея - не знам дали сравнението ми е точно, май не е...

Иначе си прав за загърбването - за съжаление нещата се променят. Преди време и конят е бил една от "истините" - кучето, коня и жената - но сега много малко хора имат някаква връзка с коне, за жалост... Няма да се учудя, ако и кучето стане рядкост след известно време.


... приятелите на човека - коня, кучето ... И жената!
Приятно ми да чуя и приема философското ви обяснение за обичта на човека и кучето.
цитирай
31. sande - Къде е моят приятел, поручик Галицин, поручик Галицин ми трябва ...
27.01.2011 13:42
Не обича ли кучета?
Или само бойни коне? И за конете ще напишем.
цитирай
32. bizcocho - :( Имах страхотно куче :(
27.01.2011 19:41
:( Имах страхотно куче :(
цитирай
33. sande - Поздрави, Жени!
27.01.2011 19:50
bizcocho написа:
:( Имах страхотно куче :(

Разбирам те, както и ти мен. Трудно е да се говори за любимо същество в минало
време.
цитирай
34. 4aiotgluhar4e - Аз мога да се подпиша под всяка буква ...
27.01.2011 20:45
sande написа:
4aiotgluhar4e написа:
Аз мога да се подпиша под всяка буква от този постинг. С чиста съвест! И мога да напиша още толкова за съществото, което ми е непоклатим еталон за безрезервна обич, без сметки, без условия, без увъртане. Само обич! Кучето и стопанинът са едно цяло, кучето е по-добрата половинка :)
Благодаря за този постинг!


Кучето е по-добрата половинка". Казали сте една голяма истина.
Ако кучетата знаеха това, всички - домашни и скитащи, щяха да ви изпратят по един поздравителен постинг!

Хубав ден ви желая!

Нищо против! Аз разбирам кучешки :) Освен това подозирам, че кучешкият постинг ще е по-умен от поне половината писания в блог.бг :)
Поздрави!
цитирай
35. sande - Добра да бъде вечерта ви, мога само да допълня, че ...
27.01.2011 21:13
4aiotgluhar4e написа:
sande написа:
4aiotgluhar4e написа:
Аз мога да се подпиша под всяка буква от този постинг. С чиста съвест! И мога да напиша още толкова за сДабраъществото, което ми е непоклатим еталон за безрезервна обич, без сметки, без условия, без увъртане. Само обич! Кучето и стопанинът са едно цяло, кучето е по-добрата половинка :)
Благодаря за този постинг!


Кучето е по-добрата половинка". Казали сте една голяма истина.
Ако кучетата знаеха това, всички - домашни и скитащи, щяха да ви изпратят по един поздравителен постинг!

Хубав ден ви желая!

Нищо против! Аз разбирам кучешки :) Освен това подозирам, че кучешкият постинг ще е по-умен от поне половината писания в блог.бг :)
Поздрави!



... и вас могат да ви упрекнат, че обичате кучетата повече, отколкото хората могат да си представят и че всъщност вашето куче или кучета ви приемат не за човек /нормален/ , а за ... куче, като ... тях.
Между другото, кучетата безпогрешно разбират кой кой е. И кой колко ги обича. Никаква демагогия и фалш не може да мине. Никаква. Всичко им е ясно. Повече от нас.

Поздравлявам те, мила.
цитирай
36. 4aiotgluhar4e - Стана чат, но това е последно и сп...
27.01.2011 23:11
Стана чат, но това е последно и спирам :)
Нашето куче не знае, че е куче, не сме му казали. Отнасяме се с него като с дете и то по-често от децата ни показва, че е щастливо.
Иначе си имам теория, която е неразбиваема. Мисля... Ако не можеш да обичаш животното, което не лъже, не краде, не интригантства, не сплетничи и най-важното, никога няма да те предаде, как ще обичаш хората, които правят всички изброени по-горе лошотии?
Съгласна съм, че кучето безпогрешно разпознава кой го обича и кой не се страхува от него.
Поздрави, Санде! Тук за няколко месеца намерих много съмишленици и виртуални приятели, но ти си първия, с който имам съвпадение по основна житейска постановка: кучето като учител по почтеност.
цитирай
37. sande - Да, съгласен съм, че кучето може да ни бъде учител по почтеност...
28.01.2011 01:58
4aiotgluhar4e написа:
Стана чат, но това е последно и спирам :)
Нашето куче не знае, че е куче, не сме му казали. Отнасяме се с него като с дете и то по-често от децата ни показва, че е щастливо.
Иначе си имам теория, която е неразбиваема. Мисля... Ако не можеш да обичаш животното, което не лъже, не краде, не интригантства, не сплетничи и най-важното, никога няма да те предаде, как ще обичаш хората, които правят всички изброени по-горе лошотии?
Съгласна съм, че кучето безпогрешно разпознава кой го обича и кой не се страхува от него.
Поздрави, Санде! Тук за няколко месеца намерих много съмишленици и виртуални приятели, но ти си първия, с който имам съвпадение по основна житейска постановка: кучето като учител по почтеност.


Трябва да го увжаваме и да го разбираме, а отношението от наша страна да е искрено и да не го подценяваме. Да не го покровителстваме, защото то няма нужда от нашето покровителство. То става равноправен член на семейството и никога не злоупотреблява с нашите чувства и не разочарова.

А това е просто знаменито изказване от ваша страна: "Нашето куче не знае, че е куче, не сме му казвали! " За Гинес е. Радвам се, че има такива хора в България.
цитирай
38. sande - Къде са ми торлаците, тези хубави и усмихнати хора?
28.01.2011 02:16
Да кажат нещо за торлашките кучета

Къде са каракачаните? Да кажат нещо за каракачанского куче.
цитирай
39. makont - Прекрасен постинг,поздрав от мен!
28.01.2011 12:57
Обожавам тези четирикраки приятели, това е единственото същество, което винаги искрено ти се радва, като се прибереш в къщи, не те гледа какво носиш, не те пита, колко пари си изкарал, не ти мрънка. Просто ти се радва, като за последно. Хубав уикенд, Санде, маи идват времена в които ще си останем на кучешката любов, другото все повече се превръща в лицемерие.
цитирай
40. sande - Поздрави, Мая, за споделянето ....
28.01.2011 15:06
makont написа:
Обожавам тези четирикраки приятели, това е единственото същество, което винаги искрено ти се радва, като се прибереш в къщи, не те гледа какво носиш, не те пита, колко пари си изкарал, не ти мрънка. Просто ти се радва, като за последно. Хубав уикенд, Санде, маи идват времена в които ще си останем на кучешката любов, другото все повече се превръща в лицемерие.


... Точно така: "не те гледа какво носиш, не те пита колко пари си изкарал, не ти мрънка. Просто ти се радва като за последно".

Хубаво и точно казано, на място.
цитирай
41. tota - Поздрави, Санде!!
30.01.2011 08:04
И ние тук имаме една Тиса, една част от нас я обичаме, друга - не. Невероятно обичлива е, изпраща ни сутрин на работа, вечер ни посреща. Веднъж пропуснала да ме посрещне, влезнала във входа, дращи на вратата и скимти докато отворя и да я погаля. Прекрасна е. Неприятно е, че има хора, които не обичат животните. Може би не ги разбират.
Хубав разказ за живота си ни подарил! Светъл ден!!
цитирай
42. sande - Благодаря ти,tota, че си прочела написаното и че ми разказа за Тиса ....
30.01.2011 11:01
tota написа:
И ние тук имаме една Тиса, една част от нас я обичаме, друга - не. Невероятно обичлива е, изпраща ни сутрин на работа, вечер ни посреща. Веднъж пропуснала да ме посрещне, влезнала във входа, дращи на вратата и скимти докато отворя и да я погаля. Прекрасна е. Неприятно е, че има хора, които не обичат животните. Може би не ги разбират.
Хубав разказ за живота си ни подарил! Светъл ден!!


Мен ме вълнува този въпрос: защо има хора, които не обичат кучета?
Не трябва да обиждаме никого, да осъждаме или да даваме наставления. По този въпрос.
И все пак въпросът си остава. Според мен във всекичовек е заложено чувството на обич към животните, птиците, целия жив свят. Самият човек е част от този жив свят и то не каквато и да е, а - негова корона!
Накратко, за да не философстваме излишно: във всеки човек е заложено това чувство на обич към животните, а в случая към кучето.
А то е специален случай, съществува само заради човека! Друга роля то няма.
В тези хора то е в латентно състояние, но може да се прояви в определен момент. Ако няма шанс, то и за този човек няма шанс. Да бъде човек.

Поздрави!
цитирай
43. galicin - Браво, хубаво пишеш г-н Санде!
01.02.2011 10:53
Кучето е другар който не разбира, нито осъжда човешки слабости: гняв, завист, пренебрежение, неуважение, трезвеност...
Приятен събеседник който винаги те слуша с уважение. Не ти пие от виното и водката, но не ти и прави забележки че пиеш много, всичко си изпил или "пак си се напил".
Дааа, кучето е приятел на човека!
цитирай
44. sande - Добре дошъл, скъпи приятелю поручик Галицин!
01.02.2011 11:16
galicin написа:
Кучето е другар който не разбира, нито осъжда човешки слабости: гняв, завист, пренебрежение, неуважение, трезвеност...
Приятен събеседник който винаги те слуша с уважение. Не ти пие от виното и водката, но не ти и прави забележки че пиеш много, всичко си изпил или "пак си се напил".
Дааа, кучето е приятел на човека!


Приемам с радост добавеното от теб за кучето.
И по-специално за отношението на кучето по въпроса за трезвеността.
Никой досега, включително и аз, не се е досетил за тази съществена
и блогородна черта на кучето. Както и за това, че " не ни пие от виното и водката", нито има забележки по въпроса с пиенето.

Поздрави!

Макар,че не е още "ракиено време", да си вдигнем тоста:

Давайте випьом, гаспада офицери, медсестри и вся остальная... непиющая ... молодьож! /Залпом!/
цитирай
45. zvezdichka - Поздрави за темата Сашо!
01.02.2011 13:07
Ние също имаме едно малко бяло кученце на име Форьо от Фурия :), но то не е куче като другите кучета. Вярно, че огладнява, но е е толкова лакомо. На баща ми кучетата на село само като излезе да храни котките, следователно и тях кучетата - така олайват махалата и всичко аламинут омитат, че и страшно ръмжат, че чак и на котетата може да им се случи лоша случка, ако се овъртат покрай чинията им. А нашето кученце явно е градско, че понякога на другия ден и кокалчетата му останали, т.е. не е от много ящните :). Но е добричко и е пазач. Винаги се обажда като има наблизо чужди хора!
цитирай
46. sande - Звездичке, тази тема за кучетата може да сближи невероятно много хора ...
01.02.2011 13:36
zvezdichka написа:
Ние също имаме едно малко бяло кученце на име Форьо от Фурия :), но то не е куче като другите кучета. Вярно, че огладнява, но е е толкова лакомо. На баща ми кучетата на село само като излезе да храни котките, следователно и тях кучетата - така олайват махалата и всичко аламинут омитат, че и страшно ръмжат, че чак и на котетата може да им се случи лоша случка, ако се овъртат покрай чинията им. А нашето кученце явно е градско, че понякога на другия ден и кокалчетата му останали, т.е. не е от много ящните :). Но е добричко и е пазач. Винаги се обажда като има наблизо чужди хора!



Може ли да си представим коллко са "кучкарите" в София, в големите градове, в по-малките градове, в селата... Колко? ...Стотици хиляди ... Милион ... Повече?...
Има какво да си кажат.
Има какво да кажат и на другите.
цитирай
47. sande - Забравих да ви кажа, че нашите кучета Пако и Тета, не знаят че ...
03.02.2011 18:31
4aiotgluhar4e написа:
Стана чат, но това е последно и спирам :)
Нашето куче не знае, че е куче, не сме му казали. Отнасяме се с него като с дете и то по-често от децата ни показва, че е щастливо.

... не знаят, че аз не съм куче. Не съм им казвал. Отнасят се към мен като към някакво друго куче, но тарикат куче и техен човек.
Затова и често не ме слушат, за разлика от сина ми, който е "боса" за тях и думата му е закон.
цитирай
48. tryn - Благодаря ти за този постинг, Санде!
12.02.2011 19:51
Аз много обичам животните и неутешимо страдам от насилието, което човекът проявява спрямо тях.
Аз живея в САЩ и ако има нещо, което безусловно подкрепям и обожавам тук , това е отношението към животните и особено към кучетата...

И мисля, че човешката доброта започва от милостта към животинския свят...

Поздрави!
цитирай
49. zefpet - Да кучето е приятел на човека, но ...
13.02.2011 01:26
Да кучето е приятел на човека, но дали човекът е приятел на кучето?
Моята Карина (каракачанка) си е част от семейството и... май тя ме обича най-безрезервно! :)))
цитирай
50. sande - Ситуацията с кучетата - това е огледало на ситуацията в държавата ...
13.02.2011 19:13
tryn написа:
Аз много обичам животните и неутешимо страдам от насилието, което човекът проявява спрямо тях.
Аз живея в САЩ и ако има нещо, което безусловно подкрепям и обожавам тук , това е отношението към животните и особено към кучетата...

И мисля, че човешката доброта започва от милостта към животинския свят...

Поздрави!


Елице, разбирам те. Човекът не трябва забравя своя приятел - кучето. Ако го забрави, той се е отклонил от призванието и отговорнастта си - да бъде царя на живия свят.
цитирай
51. sande - Да, Карина те обича, според мен на ниво творец на природата, хората това го...
13.02.2011 19:15
zefpet написа:
Да кучето е приятел на човека, но дали човекът е приятел на кучето?
Моята Карина (каракачанка) си е част от семейството и... май тя ме обича най-безрезервно! :)))



... не могат. За съжаление.
цитирай
52. sande - Къде сте, бе, защо ви няма, каракачани, къде сте, няма ви никакви ...
13.02.2011 21:10
Къде сте?
Явете се!
цитирай
53. tera - Кучетата са ми слабост
21.02.2011 23:41
Бяхме днес на заведение, ядохме джолан - огромна порция, пръснахме се от ядене и остана още толкова. Казах да ми го опаковат за кучетата. Черпих ги преди малко, бяха много доволни, милите. Толкова малко им трябва, а ти дават толкова много... :)))
цитирай
54. sande - Мила, твоят малък празник е голям празник за кучетата , като ехо той се удвоява и утроява от тези мили същества ...
23.02.2011 02:54
tera написа:
Бяхме днес на заведение, ядохме джолан - огромна порция, пръснахме се от ядене и остана още толкова. Казах да ми го опаковат за кучетата. Черпих ги преди малко, бяха много доволни, милите. Толкова малко им трябва, а ти дават толкова много... :)))



Те са ти благодарни. И молитвите им в твоя чест са чути от БОГА.
цитирай
55. romanticgirl25 - Все ми се струва,че Господ и затова го е създал: да ни бъде другар, да пази живо детето в нас, докато постепнно остаряваме.
29.10.2013 14:36
Много вярно! Ние правим кучетата бездомни акто ги изхвърляме новородени от къщи!
цитирай
56. sande - Пак ще кажа: каквато държавата, такива са и кучетата ...
16.03.2014 12:17
Каквито са хората, такива са и кучетата им.

Поздрави, девойко от красивия Смолян!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sande
Категория: Изкуство
Прочетен: 2672703
Постинги: 183
Коментари: 5706
Гласове: 11704
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031