Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: johnas
Категория: Бизнес
Прочетен: 337427
Постинги: 285
Коментари: 43
Гласове: 248
Постинг
27.01.2015 09:00 - Правата ми в договор с мобилен оператор
Автор: johnas Категория: Бизнес   
Прочетен: 1419 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 28.01.2015 17:31


johnev-legal.com 

 

Максимален срок на договора – две години

Това е срокът – максимум, при който мога да сключа договор. Мобилният оператор е длъжен да ми предостави възможност да сключа договора и с по-малък срок – за една година.

Забрана за автоматично подновяване на договора

Най-често договорите, които се предлагат от мобилните оператори, са срочни. Срочен договор е всеки с точно фиксирана крайна дата, с определен срок на продължителност – напр. 1 година.

Но какво се случва след изтичането на този срок? – Възможностите са две.

1. Според закона след изтичането на този срок договорът ми се трансформира автоматично в безсрочен и продължава да действа при същите условия – без да са необходими никакви действия от моя страна. При наличието на безсрочен договор имам правото да го прекратя едностранно (т.е. без да е необходимо съгласието на мобилния оператор) с едномесечно предизвестие. При това без да дължа никакви неустойки.В този случай обаче (случаят безсрочен договор) мобилният оператор няма никакво право да утежнява условията на договора ми едностранно (т.е. без мое съгласие).

2. Ако пък искам отново да превърна безсрочния си договор в срочен (напр. едногодишен договор, при предсрочното прекратяване на който ще дължа неустойки в размер на месечната ми такса), задължително е да удостоверя това свое желание с личния си подпис. Т.е. без писменото ми съгласие старият ми договор с изтекъл срок няма начин отново да стане срочен.

ВАЖНО! Законът забранява автоматичното подновяване (т.е. непосредствено след като срокът на договора ми изтече) на договор с мобилен оператор при същия срок. Всяка клауза или договор са непосилни да променят това. Т.е. дори и по някаква причина между мен и мобилния оператор да има сключена противна на гореизложеното уговорка, тя е абсолютно недействителна, като правото я разглежда като едно правно нищо, като несъществуваща (след като е едно правно нищо, подобна уговорка няма как да ми вмени задължение да плащам неустойки или да бъда осъден да изпълня). Противните уговорки се смятат за несключени и договорът действа между страните като безсрочен след изтичането на срока, за който е подписан.

За общите условия

Мобилният оператор е длъжен да ги публикува на интернет страницата си и да ги постави на видно място в търговските обекти, където потребителите да могат свободно да се ползват от тях.

ВАЖНО! Общите условия имат сила спрямо мен като потребител само ако писмено съм се съгласил с тях, т.е. трябва да съм изразил съгласие догооворът да действа при общи условия!

При промяна по общите условия операторът е длъжен в срок от 30 дни да уведоми потребителите си за промените, понеже само след уведомяване те имат сила за потребителя. След изменение на общите условия като потребител имам право (по инициатива на оператора) да прекратя договора си в срок до един месец без санкции – в случай че не съм доволен от внесените по общите условия промени. Ако изпусна този срок, се приема, че съм съгласен с промените и че индивидуалният ми договор продължава да действа при промените в общите условия.

ВАЖНО! Имам право на прекратяване само ако се ползвам от услугата, по която са внесените промени.

Право на отказ до 7 дни

Договорът ми с оператора при общи условия влиза в сила 7 дни след подписването му от моя страна, като в този срок мога да се откажа от него, без да дължа неустойки.

Ако искам, мога писмено да се съглася договорът да влезе в сила веднага. Както и най-често се случва на практика. Но ако искам да се ползвам от правото си на отказ до 7 дни, мога да откажа влизане в сила на договора ми веднага (най-често до 2 часа). В този случай мобилният оператор няма правато да ми откаже сключване на договора. Това е мое право и ако искам, мога да се ползвам от него!

ВАЖНО! Ако откажа договорът да влезе в сила незабавно, в случаите, когато при подписването  му се предоставят и някакви крайни устройства (напр. мобилен апарат), мобилният оператор може да откаже да сключи договора.

При промяна на условията в договора – едностранно от страна на оператора

Основното, което трябва да знам! Договорът ми може да бъде изменен само при взаимно съгласие на страните, а не само от мобилния оператор.

 

Какво да правя, ако тези мои права са нарушени?

 

1. На първо място, мога да подам жалба в отдел “Жалби” на съответния мобилен оператор.

2.  На второ място, мога да подам жалба към Комисия за регулиране на съобщенията. Те не са орган, който  може да разреши индивидуалния ми казус, но са контролен орган спрямо мобилните оператори.

3. На трето място, понеже това са потребителски права, мога да подам жалба и до Комисия за защита на потребителите. Има възможност да пусна оплакването си онлайн.

4.Ако все още не съм разрешил конфликта си с оператора, мога да използвам професионалата помощ на адвокат и да започна дело в съотвения съд.

 


 



                                                                                                                              pravatami.bg




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

Архив
Блогрол
1. Застраховка "Живот"
2. Застраховка "Живот" и "Злопоука"
3. Договор за застраховка
4. Запис на заповед
5. Придобивна давност между съсобственици
6. Продажба на съсобствен имот
7. Отстраняване на грешки и непълноти в кадастрални планове
8. Етажна собственост
9. Изменение на договора , поради стопанска непоносимост
10. Право на строеж
11. Присъдена издръжка деца
12. Банков влог/депозит/
13. Неустойка
14. Форсмажор
15. Договор за консигнация
16. Франчайзинг
17. Банков кредит
18. Давност дългове - парно, ток и вода
19. Развод по взаимно съгласие
20. Незаконен строеж
21. Запис на заповед
22. Проверка тежест имот
23. Осиновяване
24. Заличаване на фирма
25. Парите - в банка или в Застраховка "Живот"
26. Имотни обяви - Опасности
27. Кредити и депозити също се наследяват
28. Промяна на лично , бащино и фамилно име
29. Рекламация при покупка на продукт
30. Бързите заеми с големи такси